Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stromy ustoupily silnici, do Třemošné povede čtyřproudová silnice

  9:26
Stromy podél komunikace mezi Plzní a Třemošnou zmizely, aby ustoupily nové silnici. Ta dosavadní se rozšíří ze dvou na čtyři jízdní pruhy a uprostřed vznikne zelený pás. Přestavba začne v létě, řidiči se po nové trase poprvé projedou na konci příštího roku.

Zákaz předjíždění v téměř celém lesním úseku, nebezpečné horizonty, silnice lemovaná křížky připomínající mrtvé z dopravních nehod. Tak vypadá 1,7 kilometru dlouhá silnice I. třídy mezi Plzní a začátkem obchvatu Třemošné.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá s tím, že v létě začne její přestavba a rozšíření. Do poloviny března by mělo být vypsané výběrové řízení.

Odhady nákladů na rozšíření silnice ze dvou na čtyři jízdní pruhy se zeleným pásem a svodidly uprostřed jsou přibližně 280 milionů korun. Stavební firmy ale většinou nabízejí ceny nižší, než spočítají projektanti.

Fotogalerie

Do konce tohoto týdne dřevorubci dokončí kácení stromů, které stojí v cestě budoucí komunikaci. Miroslav Blabol z plzeňského pracoviště ŘSD uvedl, že čtyři pruhy bude mít celý úsek od železniční zastávky Plzeň-Bolevec až na začátek obchvatu Třemošné.

„Ve směru z Plzně na Třemošnou rozšiřování začne v místě, kde dnes končí úsek se čtyřmi pruhy. Na úroveň Kamenného rybníka se komunikace bude rozšiřovat na pravé straně, zhruba od Kamenného rybníka k Třemošné pak zejména na levé straně. Není to tak, že bychom ke stávající silnici přistavěli na každé straně jeden jízdní pruh,“ vysvětlil Miroslav Blabol.

Novou polohu silnice je už teď možné odvodit z toho, jak jsou vykácené stromy. Rozšířená komunikace už bez nebezpečných horizontů bude vypadat jako dálniční přivaděč, jízdní pásy budou uprostřed oddělené zelení a svodidly. 

Podmínkou výstavby bude mimo jiné zachování provozu v průběhu budování komunikace. Správce silnice má peníze na stavbu vyčleněné.

Místostarosta Třemošné Petr Žižka modernizaci silnice vítá. „Určitě to bude bezpečnější řešení. Jen mám obavy, aby řidiči na konci Plzně nešlápli na pedál a nedrželi ho na podlaze, kam až to půjde. Obchvat Třemošné má jeden pruh pro každý směr, jsou na něm dvě rizikové křižovatky s rychlostí sníženou na 70 kilometrů v hodině. I proto doufám, že na rozšířené silnici mezi Plzní a Třemošnou zůstane maximálně povolenou rychlostí devadesátka,“ konstatoval místostarosta Žižka (více o nebezpečném úseku u Třemošné v článku zde).

Plzeň se na stavbě podílí 25 miliony korun. „Vybudujeme lávku přes novou silnici u rybníku Kameňák a přes železniční trať,“ řekl ČTK náměstek primátora Petr Náhlík.

Lávka pomůže cyklostezce spojující oblíbenou plzeňskou rekreační oblast Bolevecké rybníky s Třemošnou, kterou už dříve postavila obě města s dotací státu. V současné době je přechod mezi Kamenným rybníkem a cestou k Boleveckým rybníkům řešený úrovňovými přechody přes silnici i železniční trať.

Autor: