Opravy silnic přijdou na stamiliony, nejdražší bude nový Doubský most

  17:34
Silničáři v Karlovarském kraji představili nejzásadnější plány pro letošní rok. Motoristé se musejí připravit i na uzavírky frekventovaných silnic. Nejdražším projektem Ředitelství silnic a dálnic bude letos demolice a následná stavba nového mostu v karlovarské části Doubí.

Demolice a následná stavba nového mostu v Doubí bude letos nejdražším projektem Ředitelství silnic a dálnic v Karlovarském kraji. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Správce komunikací odhaduje náklady na 80 milionů korun. Podle harmonogramu by měly práce začít v posledním březnovém týdnu (podrobněji v článku Provizorní lávka u Doubského mostu nebude. Výstavba by byla složitá).

Podle Jiřího Balouna, vedoucího provozního úseku krajského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se i letos musejí motoristé připravit na úplné uzavírky některých úseků.

„Stavbaři se sice mohou rozhodnout aktuálně jinak, předběžně ovšem počítáme například s úplnou uzavírkou na čtyřpruhovém obchvatu Ostrova,“ sdělil Baloun.

Ta bude souviset s opravou povrchu na silnici I/13. V plánu má ŘSD tuto akci od konce června do konce srpna. V souvislosti se zmiňovanou opravou mostu v Doubí pak bude po celý letošní rok pokračovat úplná uzavírka části silnice I/20.

Ředitelství silnic má pro letošní rok v plánu celkem tři mosty. Kromě Doubského ještě most na konci obchvatu Ostrova u odbočky na Dolní Žďár a u přivaděče na silnici I/6 u Chebu.

„Na opravu přivaděče je určených 11,3 milionu a uskuteční se podle předběžného harmonogramu od března do září,“ uvedl Baloun.

Oprava mostu u Ostrova bude kratší i levnější. ŘSD na ni vyčlenilo šest milionů korun.

Projekty ŘSD

pro rok 2019

  • Doubský most - 80 milionů
  • Oprava povrchu Horní Tašovice-Bochov - 25 milionů
  • Oprava mostu u Chebu - 11,3 milionu
  • Odbočovací pruh u Žalmanova - 6,5 milionu
  • Sanace skalního masivu v Karlových Varech - 10 milionů
  • Oprava povrchu mostu v Zátiší - 27 milionů
  • Oprava povrchu a odvodnění na silnici I/25 - 28 milionů
  • Oprava povrchu, sanace svahu, opěrná zeď v Jáchymově - 20 milionů.

Všechny částky jsou s DPH

Vedle ŘSD se letos bude činit i Krajská správa a údržba silnic. Ta si na své konto připíše vůbec nejdražší projekt roku 2019, kterým je modernizace silnice mezi Hlinkami a Bochovem. Ta bude stát 137 milionů.

„Na letošek počítáme s pokračováním stavby průtahu Dubinou na Karlovarsku, dokončovat se bude silnice v úseku z Vřesové do Tatrovic na Sokolovsku, chystá se oprava mostu ve Valech na Chebsku,“ uvedl Jan Lichtneger, ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje.

U zmiňované modernizace silnice Hlinky - Bochov počítá krajský správce komunikací s evropskou dotací. S její pomocí by měla vzniknout i křižovatka Anenské údolí.

Plány kraje ovšem brzdí nejistota ohledně financováním projektů. Není totiž dopředu jisté, kolik prostředků kraj získá ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

„Máme sice projekty v zásobníku, ale jejich přípravu kvůli nejistému objemu peněz od státu to zbytečně brzdí,“ konstatoval krajský náměstek pro dopravu Martin Hurajčík.

Z krajského rozpočtu putovalo loni do oprav silniční sítě okolo 222 milionů korun. Ze SFDI dostal kraj přes 164 milionů korun. Další miliony pak získal z Integrovaného regionálního operačního programu a z programů přeshraniční spolupráce.

V letošním roce by chtěl kraj na rekonstrukce vynaložit minimálně stejnou částku. Pokračovat chce také v podpoře stavebních úprav silnic v obcích. Má na to vlastní dotační program, který po dohodě se starosty spustil loni. Příspěvky z něj dostalo 16 obcí.

Na dálničním spojení Karlových Varů s Prahou se v letošním roce nic zásadního nestane. I když D6 patří podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky k nejrozestavenějším akcím v republice, žádný další úsek letos stavbaři nezačnou.

Pokračovat tak budou pouze obchvaty Lubence a Řevničova a úsek mezi Novým Strašecím a Řevničovem. Posledně jmenované stavby by měly být hotové v příštím roce.

Špatný stav zavřeného mostu v karlovarské části Doubí