Správce komunikací odhaduje náklady na 80 milionů korun. Podle harmonogramu by měly práce začít v posledním březnovém týdnu (podrobněji v článku Provizorní lávka u Doubského mostu nebude. Výstavba by byla složitá).
Podle Jiřího Balouna, vedoucího provozního úseku krajského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se i letos musejí motoristé připravit na úplné uzavírky některých úseků.
„Stavbaři se sice mohou rozhodnout aktuálně jinak, předběžně ovšem počítáme například s úplnou uzavírkou na čtyřpruhovém obchvatu Ostrova,“ sdělil Baloun.
Ta bude souviset s opravou povrchu na silnici I/13. V plánu má ŘSD tuto akci od konce června do konce srpna. V souvislosti se zmiňovanou opravou mostu v Doubí pak bude po celý letošní rok pokračovat úplná uzavírka části silnice I/20.
Ředitelství silnic má pro letošní rok v plánu celkem tři mosty. Kromě Doubského ještě most na konci obchvatu Ostrova u odbočky na Dolní Žďár a u přivaděče na silnici I/6 u Chebu.
„Na opravu přivaděče je určených 11,3 milionu a uskuteční se podle předběžného harmonogramu od března do září,“ uvedl Baloun.
Oprava mostu u Ostrova bude kratší i levnější. ŘSD na ni vyčlenilo šest milionů korun.
Projekty ŘSDpro rok 2019
Všechny částky jsou s DPH |
Vedle ŘSD se letos bude činit i Krajská správa a údržba silnic. Ta si na své konto připíše vůbec nejdražší projekt roku 2019, kterým je modernizace silnice mezi Hlinkami a Bochovem. Ta bude stát 137 milionů.
„Na letošek počítáme s pokračováním stavby průtahu Dubinou na Karlovarsku, dokončovat se bude silnice v úseku z Vřesové do Tatrovic na Sokolovsku, chystá se oprava mostu ve Valech na Chebsku,“ uvedl Jan Lichtneger, ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje.
U zmiňované modernizace silnice Hlinky - Bochov počítá krajský správce komunikací s evropskou dotací. S její pomocí by měla vzniknout i křižovatka Anenské údolí.
Plány kraje ovšem brzdí nejistota ohledně financováním projektů. Není totiž dopředu jisté, kolik prostředků kraj získá ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
„Máme sice projekty v zásobníku, ale jejich přípravu kvůli nejistému objemu peněz od státu to zbytečně brzdí,“ konstatoval krajský náměstek pro dopravu Martin Hurajčík.
Z krajského rozpočtu putovalo loni do oprav silniční sítě okolo 222 milionů korun. Ze SFDI dostal kraj přes 164 milionů korun. Další miliony pak získal z Integrovaného regionálního operačního programu a z programů přeshraniční spolupráce.
V letošním roce by chtěl kraj na rekonstrukce vynaložit minimálně stejnou částku. Pokračovat chce také v podpoře stavebních úprav silnic v obcích. Má na to vlastní dotační program, který po dohodě se starosty spustil loni. Příspěvky z něj dostalo 16 obcí.
Na dálničním spojení Karlových Varů s Prahou se v letošním roce nic zásadního nestane. I když D6 patří podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky k nejrozestavenějším akcím v republice, žádný další úsek letos stavbaři nezačnou.
Pokračovat tak budou pouze obchvaty Lubence a Řevničova a úsek mezi Novým Strašecím a Řevničovem. Posledně jmenované stavby by měly být hotové v příštím roce.
Špatný stav zavřeného mostu v karlovarské části Doubí
30. srpna 2018 |