Do křižovatky není vidět, čílí se řidiči. Podle silničářů je tak bezpečná

  8:30
Kruhový objezd u sídla záchranné služby slouží řidičům v Pardubicích teprve krátce, ale už se na něj snáší kritika kvůli nepřehlednosti. Silničáři nové řešení křižovatky brání, špatný výhled podle nich zaručí bezpečnější cestu.

Podle řidičů jezdících tímto místem v Pardubičkách není dobře vidět, jak vypadá provoz na okolních silnicích, které do křižovatky přivádějí dopravu. Někteří už si na nepřehlednou křižovatku stěžují oficiálními cestami.

Přidali se i řidiči záchranné služby. Přitom právě kvůli složitému výjezdu z jejich budovy se původní klasická křižovatka změnila na okružní. Podle profesionálů není problém v povrchu, klopení silnice nebo napojení na stávající silnice.

Fotogalerie

„To je provedeno velmi pěkně. Co však není šťastné řešení, je prostřední poměrně vysoký ‚květináč‘, který, pokud jedete v osobním voze, může omezit výhled, a sanitní vůz pak může být jednoduše přehlédnut,“ řekl mluvčí krajské záchranky Aleš Malý.

Jenže silničáři tvrdí, že vysoký střed rondelu je v místě schválně, a to kvůli bezpečnosti.

„U okružních křižovatek, kde se nepočítá s nadměrnou dopravou, se záměrně zvyšuje střed, aby řidiči nepodlehli iluzi volného přímého směru. Vyvýšený směr důsledně odděluje dopravní proudy, takže v křižovatce nemůže dojít k čelnímu střetu,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Navíc podle něj zmizely fronty aut na větvích křižovatky v dopravních špičkách a zvýšila se bezpečnost chodců. Kruhový objezd je podle silničářů v souladu s technickými normami a parametry.

Stavař: Projektant by měl vrátit autorizaci

Nová křižovatka se dočkala i kritiky z řad odborníků na stavby.

„Přirovnávám to ke dvěma truhlářům: jeden udělá židli, na které se vám sedí perfektně, a druhý udělá židli, ze které vás bolí po půlhodině pozadí. Na stejném místě jeden kruhák, který se nedá projet, a druhým projedete, ani o něm nevíte,“ řekl stavební projektant Petr Novotný.

Sám řadí křižovatku u záchranné služby k těm nepovedeným. „Kruhák u Kyjevské je špatně posazený na osách komunikací. A není to dané pozemky. Střed je tady jako bariéra, za něj by měl projektant vrátit autorizaci,“ řekl Novotný.

Stavebníkem kruhového objezdu byl pardubický magistrát a město za něj zaplatilo 22 milionů korun.

Na toto téma musel před časem odpovídat při veřejné besedě i náměstek pardubického primátora Petr Kvaš, který je zodpovědný za dopravu ve městě.

„Na kruháku není vidět. Je nebezpečný. A navíc je u záchranky,“ stěžovalo si hned několik řidičů.

Kvaš však kritiku na svou adresu odmítá. „Byl vyprojektován v době, kdy jsem ještě nebyl na radnici,“ řekl.