Oprava spojnice s Brnem a Slovenskem potrvá na Slovácku celé léto

  11:02
Silničáři začali opravovat vytíženou část cesty u Uherského Hradiště, která vede z Brna na Slovensko. Přes prázdniny budou pokračovat dalšími třemi úseky včetně buchlovských kopců. Dopravu na této trase to tak výrazně zbrzdí.
Ilustrační snímek.

(ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

Je to jedna z nejfrekventovanějších cest ve Zlínském kraji, po níž denně projedou tisíce řidičů. Těch všech se dotkl fakt, že silnice I/50, která spojuje Brno se Slovenskem a slouží jako obchvat Uherského Hradiště a dalších měst a obcí v okolí, se v půlce minulého týdne začala opravovat.

Silničáři postupně z jedné půlky uzavřou prvních zhruba pět kilometrů od mostu na okraji Kunovic po odbočku na Staré Město.

„Opravy děláme nejdříve na jedné polovině cesty, potom na druhé. Dopravu tam během nich řídí semafory,“ uvedl šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

„Tento týden bude nejvíc lidí na dovolených, tak by dopravní potíže neměly být tak velké,“ věří.

Řidiči, kteří tudy pojedou, každopádně musejí počítat se zdržením.

„Když jsem jel okolo, stála na mostě řada kamionů. Zdržení ale snad není tak velké, aby řidiči museli jezdit po objízdných trasách přes Uherské Hradiště a Staré Město. Na nich by se asi zdrželi více,“ upozornil místostarosta Uherského Hradiště Zdeněk Procházka, který má na starosti dopravu.

Obchvat získá trvanlivější a přilnavější mikrokoberec

Šoféři z dopravních komplikací samozřejmě nadšení nejsou. „Když už se to ale dělá, bylo by dobré, aby se na opravě pracovalo opravdu intenzivně,“ řekl řidič Radovan Fiala.

Dopravní servis - Doprava.iDNES.cz

Problém je však v tom, že silničáři mohou nový povrch pokládat jen za dobrého počasí. Jde o asi dva centimetry tlustou vrstvu, takzvaný mikrokoberec.

„Zaručuje delší výdrž vozovky a taky větší přilnavost pneumatik k ní. Tato technologie je ale obzvlášť choulostivá na počasí, povrch musí být dokonale suchý,“ upřesnil Chudárek.

Pokud tedy bude pršet, může se předpokládaný termín dokončení, který je stanoven na 8. července, protáhnout.

Práce se přesunou k Míkovicím a Veletinám

Ani potom ovšem nebudou řidiči na cestě I/50 jezdit bez zdržení. Silničáři během následujících zhruba tří měsíců opraví další tři její části.

Následovat bude úsek od křižovatky v Kunovicích opačným směrem po odbočku na Míkovice, měří asi 1,5 kilometru. I tady bude jeden volný jízdní pruh a provoz na něm budou řídit semafory.

Na tuto část naváže další směrem na východ, jde o úsek dlouhý 1,5 kilometru u Veletin. Na něm by měli silničáři pracovat od poloviny července do poloviny srpna. Přesné termíny ještě nejsou stanovené.

Na těchto místech budou silničáři měnit starý živičný povrch vozovky za nový.

V buchlovských kopcích zvažují kvůli bezpečnosti i kácení

Pak přijde na řadu průtah buchlovskými kopci. Tam silničáři opět položí mikrokoberec, a to na zhruba pěti úsecích v celkové délce čtyři kilometry.

„Cestu přes buchlovské kopce postupně opravujeme už asi pět let. Zlepšujeme tam povrch vozovky, aby byl přilnavější k pneumatikám,“ sdělil Chudárek. „Jde o nejnebezpečnější cestu v kraji, takže se snažíme dělat i jiné úpravy, které situaci zlepší,“ doplnil.

Instalují se zde dopravní značky na fluorescenčním podkladu či svodidla se dvěma pásy, aby zadržela motorkáře, když spadnou. A podle Chudárka přichází v úvahu i to, že se v zatáčkách vykácejí části lesa, aby měli řidiči lepší rozhled, a upraví se málo přehledná odbočení.

Dopravní omezení budou v buchlovských kopcích předběžně od poloviny srpna až do poloviny října. Příští rok se sem silničáři zase vrátí. Silnice I/50 je totiž stará přibližně patnáct let a opravu už potřebuje.

„Řidiči se budou muset obrnit trpělivostí,“ vzkázal Chudárek.

Autor: