Majitelé lomu postavili obchvat, aby k nim kamiony nejezdily přes Ševětín

  8:56
Málo vídaná věc se podařila v Ševětíně na Českobudějovicku. Městys má hotový obchvat, který postavila za vlastní peníze soukromá firma. Celý stál přes 23 milionů korun a je dlouhý přibližně dva kilometry. Nyní již bude silnici spravovat Jihočeský kraj.

„Projektová příprava a získání povolení trvalo asi dva roky. Samotná stavba pak 11 měsíců,“ upřesnil Otakar Veselý, ředitel firmy Kámen a písek, která má v Ševětíně jeden ze svých nejdůležitějších lomů. 

Ve špičce odtud denně v době výstavby dálnice D3 právě poblíž Ševětína odjížděl či přijížděl kamion každou minutu. Pro městys to tak byla obrovská zátěž, a také proto se nakonec firma rozhodla, že obchvat vybuduje a nákladní auta tím odkloní. 

„Jen jsme měli představu, že se to podaří dříve v době, kdy zde náš provoz vrcholil. Bylo složité získat pozemky a podobně. I tak máme nyní pro naše odběratele podmínku, že k nám musí přijíždět právě po obchvatu, aby už nezatěžovali obyvatele,“ zdůraznil Pavel Fučík, výkonný ředitel společnosti.

První etapu obchvatu Ševětína se podařilo postavit už v roce 2016, druhá je v provozu od středy.

Nově otevřená část vede od kolejí u nádraží a výjezdu na Třeboň k silnici číslo 603. Odtud se dá pokračovat k dálnici D3 nebo po staré silnici na Tábor či Budějovice. Ve středu otevřený úsek stál přes 16 milionů korun.

Starostka Romana Hajská upozornila, že se nyní bude radnice snažit, aby vytlačila těžkou dopravu ze Ševětína úplně. Ve spolupráci s dalšími okolními obcemi Vitínem a Chotýčany žádají Jihočeský kraj o zákaz průjezdu vozidel nad 12 tun.

„Máme totiž obavy, že k nám začnou kamiony opět najíždět po zpoplatnění dálnice,“ vysvětlila Hajská.

Úsek dálnice D3 z Ševětína k Borku u Českých Budějovic má být uvedená do provozu v prosinci. Od Ševětína až k Meznu na hranicích Jihočeského a Středočeského kraje už je v provozu. Ovšem část ze Ševětína do Veselí nad Lužnicí není prozatím zpoplatněná.

Staví se také D3 kolem Českých Budějovic, dva úseky mají být směrem na jih do Třebonína hotové v roce 2022.

Autor: