Festival celkově představuje přes padesát instalací od 25 umělců ve čtrnácti městech.
„Hlavním cílem festivalu Sculpture Line je propojovat sochy a instalace s veřejným prostorem, dát dobře známým místům novou tvář, vyprávět příběh či vnést nové emoce. Snažíme se nemířit pouze do centra, ale hledáme i malebná zákoutí a prostory mimo hlavní tepny obcí,“ řekl ředitel festivalu Ondřej Škarka, syn bývalého starosty Ústí nad Orlicí.
Podle něj je smyslem akce přimět kolemjdoucí k zamyšlení, vzbudit emoci, i třeba negativní, vytrhnout člověka z běžného režimu.
Plastiky jsou na frekventovaných místech. Laminátové modré postavy průzkumníků od známého českého umělce Michala Gabriela se lehce vznášejí nad vodní hladinou ve fontáně u železničního nádraží.
Na rohu Palackého třídy a Havlíčkovy ulice se objevila ocelová skulptura koně od Jakuba Flejšara. Kůň, pro změnu laminátový od Michala Gabriela, zdobí také Machoňovu pasáž. Jde o třetího koně z jeho sousoší Jezdec.
Fotogalerie |
Na kulatém rohu třídy Míru přes křižovatku napříč od Paláce Pardubice je nainstalován pod názvem Velký misionář stylizovaný korpus vrtulníku autora Jaroslava Koléška. Obří dílo je z karbonu a měří 370 centimetrů.
„Jsem rád, že se socha dostala na tohle místo, kudy projde tolik lidí. Sochy patří do veřejného prostranství a tohle místo to beze zbytku splňuje,“ uvedl autor díla Jaroslav Koléšek, který na instalaci rozměrného díla osobně dohlížel.
Socha je podle něj odkazem na mise, ať už vojenské či civilní, o kterých ještě netušíme, zda přinášejí ohrožení nebo záchranu.
Park Na Špici nabízí setkání s dílem Compact Disk od Stefana Milkova, které vzniklo jako reakce na znepokojivou a vzrůstající závislost člověka na elektronice. Další jeho plastika Adam je umístěna na letišti a reflektuje budoucí vývoj civilizace.