RUMOBIL zafungoval. Dotovanými víkendovými spoji už jelo 30 tisíc cestujících

  11:52
Už od března letošního roku mohou cestující na Vysočině využívat 15 párů nových autobusových spojů, které jezdí především o víkendech na stávajících linkách mezi Jihlavou a Třebíčí, Jihlavou a Havlíčkovým Brodem a Velkým Meziříčím a Chlumkem, a v turistické sezoně také v atraktivní oblasti mezi Světlou nad Sázavou a Lipnicí nad Sázavou.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr NovotnýMAFRA

„Autobusy na nových spojích najely už více než 80 tisíc kilometrů a využilo je více než třicet tisíc cestujících,“ říká náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast regionálního rozvoje Pavel Pacal a připomíná, že jejich nasazení umožnily evropské dotace získané v rámci projektu RUMOBIL.

Kraj Vysočina podporuje veřejnou dopravu a dlouhodobě usiluje o kvalitní dopravní obslužnost celého svého území, a to i v oblastech mimo městská centra. Krajský rozpočet podporuje provoz veřejné linkové autobusové dopravy každoročně částkou okolo 300 milionů korun.

„Patnáct nových spojů nasazených především o víkendu si mohl kraj dovolit i díky projektu ROMOBIL. Zatím patnáct autobusů projelo částkou přesahující 1,5 milionu korun, z toho 85 % pokryje evropská dotace. Zůstane-li o nové spoje setrvalý zájem, jsme připraveni zařadit je do připravovaného regionálního dopravního systému Veřejná doprava Vysočiny,“ dodává Pavel Pacal.

Trasy a časové polohy nových autobusových spojů byly zvoleny tak, aby usnadnily občanům zejména menších sídel jejich cesty do zaměstnání, škol, za službami a kulturou. V adventním období, kdy lidé přirozeně více jezdí za nákupy, o nová spojení očekáváme ještě větší zájem. Pro připomenutí, že nové spoje mohou využít, dostanou občané v průběhu prosince do svých schránek zvláštní informační letáček.

Rozšíření nabídky spojů veřejné dopravy v Kraji Vysočina je součástí evropského projektu RUMOBIL, který je realizován v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE 2014 - 2020 a spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj. Projekt se zabývá problematikou udržitelné mobility v regionech s převážně venkovským charakterem a rozptýlenou sídelní strukturou a klade si za cíl nalézt inovativní řešení a přístupy k dopravnímu plánování a koncepci dopravních politik pro tyto regiony.