Liberec shání řidiče autobusů, láká je na vyšší náborový příspěvek

  16:16
Desítky řidičů autobusů scházejí Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, aby mohl na konci ledna zajistit vlastními silami hromadnou dopravu po městě. Dopravce proto zvýšil náborový příspěvek z třiceti na čtyřicet pět tisíc korun.
Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Od 26. ledna totiž přestane po Liberci jezdit čtyřicet procent spojů. Ty zajišťovala společnost BusLine, ale firmě vypověděla smlouvu

Pro Liberec je denně potřeba 37 řidičů. V současnosti jich je 25 ve výcviku. „Část chybějící kvóty zaplníme řidiči společnosti BusLine, se kterými vedeme jednání. Druhou část doplní náborová kampaň. A pokud si to situace vyžádá, pokryjeme krátkodobě potřebu i z řad administrativních pracovníků a vedení podniku. Nemám problém sednout za volant a jít jezdit, pokud to pomůže městu. Rozhodně nechceme omezovat dopravu, zajistit ji v plném rozsahu je pro nás záležitostí profesní hrdosti,“ uvedl dopravní ředitel Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou (DPMLJ) Oskar Zappe.

Městský podnik je jistota, vábí personalistka

Tento plán však nemůže fungovat dlouhodobě a v dopravním podniku si to uvědomují.

„Dostali jsme se do situace, kdy se projevují dopady nefunkčního trhu práce a nejsme schopni v krátké době vyřešit vyšší počet chybějících zaměstnanců,“ doplnila personalistka dopravce Marcela Minaříková.

Na řadu tak přicházejí nejrůznější lákadla. „Připravili jsme novou náborovou kampaň a současně jsme navýšili i rozšířili nabídku zaměstnaneckých benefitů. Měsíční příspěvek na životní pojištění se zvyšuje z 500 korun na 750, navyšujeme třeba také měsíční stabilizační příspěvek ze 300 na 500 korun při délce trvání pracovního poměru mezi rokem a třemi lety a náborový příspěvek zvyšujeme z 30 tisíc korun na 45 tisíc,“ vypočítala Minaříková.

Podle ní kampaň přichází v době, kdy již některé velké společnosti omezují například stavy agenturních zaměstnanců a začíná být vidět jistá obezřetnost. 

„Městský podnik v tuto chvíli představuje pro kvalitní zaměstnance jistotu do budoucna, dopravní služby budeme poskytovat bez závislosti na ekonomickém cyklu. Navíc pro řadu potenciálních uchazečů je alternativou právě zaměstnání, které má volnější organizaci času a směn než poměrně striktní režim výrobních podniků,“ dodala personalistka.

DPMLJ nedávno v Německu nakoupil čtrnáct autobusů Mercedes Benz za 5,7 milionu korun. Ty mají nahradit vozy BusLinu. Pro kompletní zajištění MHD v Liberci je potřeba zhruba stovka autobusů, dalších 30 by bylo třeba na zajištění 25 linek MHD v sousedním Jablonci. Tam ale hledá firma subdodavatele.

Autor: