Bosenský prodejce minerálky okopíroval reklamu na mattonku s vodními šaty

  15:54
Právní kroky chystají Karlovarské minerální vody vůči bosenské pivovarnické společnosti Sarajevska pivara. Důvodem je reklama na minerální vodu Lejla, která se až nápadně podobá spotu na Mattoni v hlavní roli s topmodelkou Hanou Soukupovou oděnou pouze do vodních šatů.

Bosenská pivovarnická společnost uvedla svou novou minerální vodu letos v létě. Karlovarské minerální vody (KMV) si ale všimly toho, že reklama na minerálku se nápadně podobá jejich necelých deset let starému spotu.

„Spot s vodními šaty, který jsme letos na podzim opět uvedli, patří mezi nejvýraznější reklamy značky Mattoni. To, že ji někdo prakticky celou okopíroval, ukazuje na její kvalitu a nadčasovost“, říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod.

Zatímco Mattoni vsadila ve své reklamě na půvaby Hany Soukupové, bosenská verze sáhla po tamním zpěvákovi Harim Varešanovićovi. Ten se umístil na třetím místě v Eurovizi. Varešanović ve spotu doprovází do vybrané společnosti ženu, jejíž večerní róba se proměňuje ve vodní šaty.

Obě reklamy začínají pohledem na historické budovy. Do nich přijede na večírek celebrita v luxusním voze, vystoupá po schodech a doprovázejí ji obdivné pohledy. Vše končí příchodem do hlavního sálu, kde v české verzi ještě zazní „Mattoni už není“ doplněné o „Přál jste si Mattoni?“

„Napodobení originálního spotu může sice jeho tvůrce trochu těšit, nelze však přehlížet evidentní porušování autorských práv ke kreativitě této reklamy, na jejichž ochranu budou KMV nuceny podniknout právní kroky,“ uvedl Pavel Novák, zástupce KMV.