Demolice budov někdejší Škody Ostrov nabrala zpoždění, začne v září

  17:18
Projekt průmyslové zóny Ostrov-sever v areálu někdejšího výrobce trolejbusů Škoda Ostrov stále žije. Developerská společnost Panattoni Europe připravuje sanaci a revitalizaci oblasti. V srpnu chce přeložit inženýrské sítě, první demoliční práce by podle aktuálního plánu měly začít v září.

Společnost Panattoni Europe začíná s přípravou demolice původních objektů v areálu někdejší Škody Ostrov. | foto: Panattoni Europe

Demolice přitom měla podle původního záměru začít už v loňském roce. Kvůli prodlevě se v Ostrově začala šířit spekulace, že průmyslová zóna už nevznikne.

„Plán v žádném případě nezkrachoval a zájem ze strany potenciálních klientů přetrvává,“ ubezpečil Petr Dušek, PR manažer agentury, která společnost Panattoni Europe zastupuje.

Ostrovský průmyslový areál deset let chátral, než byl prodán v konkurzu. „Dnes je to klasický brownfield, který jakoby symbolizoval problémy celého regionu,“ komentoval aktuální stav areálu Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro Českou a Slovenskou republiku.

Společnost jej hodlá proměnit na moderní zázemí pro několik nájemníků.

„Naše vize nového Ostrova navazuje na bohatou strojírenskou tradici a vrací špičkový průmysl do míst, kde dlouhodobě fungoval,“ pokračoval Sovička. Jedině ve vrácení prosperity a atraktivity vidí řešení vylidňování regionu.

Společnost Panattoni Europe má v plánu vybudovat v chystané zóně dvě průmyslové haly o celkové výměře 120 tisíc metrů čtverečních. „Velká hala je řešená tak, že ji může využívat více subjektů,“ naznačil při představování projektu Sovička.

O tom, kdo bude nové haly využívat, však zatím nechce mluvit. Výsledné portfolium firem by však podle jeho slov mělo být mixem výrobních a logistických společností. Práci by v nové průmyslové zóně mělo najít až tisíc lidí.

Výhodou bývalé továrny na trolejbusy je snadná dopravní dostupnost. Vedle hlavního tahu do Ústeckého kraje poskytuje i pohodlné napojení na dálnici D6 a především na německou dálniční síť. Lokalita tak má podle Pavla Sovičky obrovský potenciál stát se industriální základnou pro německý průmysl.

V případě průmyslové zóny Ostrov-sever ovšem developer musí počítat s takzvanou Věží smrti, která je památkou na temnou éru těžby uranu v nedalekých jáchymovských dolech. „Jsme v kontaktu s Konfederací politických vězňů, s níž diskutujeme o tom, jakým způsobem tuto památku zpřístupníme. Celý areál by měl být otevřený, oplocené budou pouze jednotlivé haly,“ ujistil šéf Panattoni pro Českou a Slovenskou republiku.

Společnost Panattoni Europe už do Karlovarského kraje přilákala několik významných mezinárodních investorů. V chebské průmyslové zóně díky ní podniká výrobce automobilových komponentů BWI Group, logistická společnost DHL a online prodejce Tchibo.

Mezi další klienty společnosti, jejíž mateřská firma vznikla v 80. letech v USA, patří například Amazon, Coca Cola, CAT logistic či Sauer Danfoss.