Jeřáb sundával druhý most u plzeňského vlakového nádraží

  8:18,  aktualizováno  14:30
Přestavované hlavní nádraží v Plzni dnes přišlo o druhý z ocelových mostů, po kterých vlaky jezdily přes 100 let. Konstrukci sundával velký jeřáb. Nahradí ji železobetonový most.

Přípravné práce na snášení mostu začaly už v minulém týdnu. Ve středu před 22. hodinou po mostě projel poslední z vlaků, vzápětí na most nastoupili dělníci.

Nejprve demontovali troleje, pak začalo odstraňování kolejí. Jakmile byly pryč, dělníci začali připravovat konstrukci na postupné rozřezávání.

Velký jeřáb most z pilířů sundával po částech, konstrukce je podle zjištění iDNES.cz rozdělena na tři díly.

Snášení železničního mostu

Vedoucí projektu Petr Hanzal ze společnosti Metrostav řekl, že most tvořily tři samostatné konstrukce. Dvě dělníci na zemi rozřežou na kusy. „To se týká krajních konstrukcí. Středovou část si Správa železniční dopravní cesty odveze do svého skladu. Ta bude využitelná ještě pro nějaký další most,“ uvedl Petr Hanzal.

Konstrukce jižního ocelového mostu pocházela z roku 1905. Znovu použitelnou část jeřáb naložil rovnou na velký kamion. Na další využití bude čekat ve skladu na okraji Plzně.   

Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty uvedl, že přestavba plzeňského uzlu je výjimečná.

„Přestavba železničního uzlu Plzeň, jehož součástí je i obnova obou železničních mostů, byla zahájena v roce 2011. Kompletní dokončení díla, ojedinělého i celkovou výší investice přesahující šest miliard korun, očekáváme do roku 2022,“ shrnul Illiaš. 

Jižní most, který po severním přišel na řadu nyní, nahradí železobetonový  trochu jiné konstrukce. I on bude mít větší rozpětí, protože silnice pod ním bude mít více jízdních pruhů a tramvajová trať už bude mít své vlastní pásy.

Autor: