Každý veterán má ohromnou cenu, říká majitel raritního vozu značky MG

  7:02
Začaly se vyrábět těsně před válkou, s jejím počátkem se ale jejich produkce zastavila. Vyrobeno jich bylo pouze 379 kusů. Vozidla značky MG TB. Jedno vlastní i třebíčský sběratel veteránů Milan Dočekal. Koupil ho od osmdesátiletého majitele přímo v Anglii, odkud tyto vozy pochází.

Vozidel MG TB se těsně před druhou světovou válkou vyrobilo jen 379 kusů. Jeden vlastní třebíčský sběratel veteránů Milan Dočekal. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

U auta z roku 1939 se nemusíte bát, že vás zradí neopravitelná elektronika, protože tam žádná není. „Pokud máte ve starém automobilu elektřinu a benzin, tak když k němu na konci zimy přijdete, tak ho nastartujete. To je pocit, který si my milovníci autoveteránu opravdu užíváme,“ řekl Milan Dočekal z třebíčského Veteran Car Clubu.

Se svým vozem MG TB z roku 1939 Dočekal přijel na Karlovo náměstí v Třebíči, aby se účastnil tradičního jarního zahájení sezony autoveteránů, které jeho klub pořádá. Dostaveníčka a první jarní vyjížďky se zúčastnily tři desítky veteránů, ze třetiny šlo o vojenské vozy americké, ruské, australské a také české výroby.

Dočekal si staré britské stroje oblíbil, i když jeho prvním veteránem byla Felicia z roku 1960. „Byla totálně rozpadlá, dal jsem ji dohromady. Pořád s ní jezdím a nikdy ji neprodám,“ smál se sběratel.

Vůz MG TB i přes své stáří dokáže jet stodvacetikilometrovou rychlostí a na jeden zátah zvládne jízdu z Prahy do Bratislavy a zpět. „V čem je to auto jiné? Má volant na druhé straně, není tak jednoduché řazení rychlostí, jako je dnes obvyklé, a na silnici se to chová jako žebřiňák,“ smál se Dočekal.

Nejlepší pocit prý mu však přináší jízda v jiném automobilu sportovní značky MG, kterým je mladší typ B ze 60. a 70. let minulého století.

Pořádá srazy a vyjížďky malého klubu majitelů MG

Vozidel MG TB bylo vyrobeno jenom 379 kusů - se začátkem války se jejich produkce zastavila. „Vyráběly se jenom půl roku. Tohle je originál, koupil jsem ho v Anglii od osmdesátiletého pána, který s nimi obchoduje,“ řekl Dočekal.

Milovníci historických aut nechali na náměstí ostatní se na své miláčky dosyta vynadívat a pak se vydali na vyjížďku do Vladislavi, kde si prohlédli nový minipivovar.

Dočekal se účastní také vyjížděk s malým klubem vlastníků aut zvučné značky MG. V Třebíči už také pořádali jejich sraz, letos se však uskuteční u Českého Krumlova. „Bude mít mezinárodní účast s vyjížďkou do Rakouska a Německa,“ těší se Dočekal.

Spolu s kolegy také plánuje přijet do Telče, kde bude 9. a 10. května Závod mezi dvěma branami. A o tři týdny později vyrazí do Koněšína, kde klub pořádá ve dnech 29. až 31. května závody historických terénních vozidel O zlomenou poloosu.

„Správně rozplánovat akce na celou sezonu, o to jde, to je smyslem toho srazu,“ těší se Dočekal.

Které z aut na třebíčském setkání měla podle něj největší cenu? „Všechna, která přijela. Protože je na nich vidět odvedená práce,“ odmítl Dočekal hodnotit nablýskané dědečky automobily.