„Transformace“ na zimní sezónu čeká do 1. listopadu celkem 34 vozidel. Postup přestavby připomíná hru se stavebnicí.
Pracovníci nejdříve odčerpají vodu z takzvané nástavby a na zdvihacím zařízení ji celou nadzvednou nad auto. Následně s autem zacouvají pod další nadzvednutou nástavbu, tentokrát připravenou pro sůl. Nakonec letní kartáče v přední části auta nahradí zimní pluh.
„Samotná přestavba vozidla trvá asi hodinu při součinnosti čtyř až pěti osob. Čtyřiatřicet vozidel je pak přestavěno a připraveno za zhruba deset pracovních dní,“ řekl iDNES.cz mluvčí Pražských služeb Radim Mana.
Podle Many vozidlo uveze zhruba šest tun soli, které v průměru vystačí na úsek dlouhý 25 až 50 kilometrů. Vše přitom záleží na počasí, podle kterého je sůl dávkována v různém množství.