Kvůli špatnému stavu se zavřel most u metra Vltavská, nejedou ani tramvaje

  18:04,  aktualizováno  24. října 0:04
Most v Bubenské ulici v Praze, pod nímž jezdí tramvaje u stanice metra Vltavská, je od půlnoci z úterý na středu uzavřen. Opatření komplikuje městskou hromadnou dopravu i individuální automobilovou dopravu. Most je podle Technické správy komunikací nutné podepřít kvůli prasklinám v konstrukci.

„(V úterý) v podvečerních hodinách nás specializovaná firma oficiálně informovala o výsledcích, které přinesla poslední diagnostika tohoto mostu. Aktuální měření ukazují, že čtvrté pole mostu, tedy to, pod kterým projíždějí tramvaje a chodí lidé, je v havarijním stavu a preventivně kvůli bezpečnosti je nezbytné okamžitě uzavřít provoz na mostě i pod ním,“ informoval náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Matěj Fichtner.

Podle něj se stav mostu za posledních pětadvacet dní zhoršil. TSK totiž přidala další čidla a měřiče, které ukázaly zhoršení a zvětšování sledovaných prasklin. 

K uzavření mostu se pro iDNES.cz vyjádřil i náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Tvrdě jsem požádal TSK, aby mi jasně deklarovali, že je otázkou několika dnů, kdy se buď podaří technický stav vyřešit, nebo podle povahy věci most alespoň zabezpečit pro opětovné zavedení tramvajové a automobilové dopravy,“ prohlásil.

Spojení mezi Strossmayerovým náměstím, Vltavskou a pravým břehem Vltavy je podle Dolínka klíčové. Nejdůležitější je řešit hromadnou dopravu, sekundárně pak automobilovou.

V současnosti TSK připravuje podepření mostu, které bude trvat přibližně týden. Do té doby bude most i prostor pod ním zcela uzavřen.

„Na podepření mostu jsme začali pracovat okamžitě, nejpozději ve středu budeme znát dodavatele, který most podepře. Budeme se snažit, aby se nejpozději do týdne mohly na Vltavskou vrátit tramvaje i pěší,“ vyjádřil se generální ředitel TSK Petr Smolka.

Další rána pro Prahu 7, komentoval Mirovský

„Je neuvěřitelné, jak trable s mosty potkávají jen Prahu 7,“ glosoval místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (Zelení) s tím, že lidé budou dost otrávení, až na Vltavské vystoupí.

Problémy pražských mostů

  • Nejznámější je kauza kolem Libeňského mostu, který spojuje Libeň s Holešovicemi, a který musel být kvůli havarijnímu stavu letos v lednu uzavřen pro automobily a městskou hromadnou dopravu. Stavba z roku 1928 se znovu otevřela začátkem března poté, co ji stavbaři na těch nejpoškozenějších místech podepřeli.
  • Na Libeňském mostě je ale nyní výrazně omezená rychlost a možnost potkávání tramvají, nesmějí na něj navíc automobily těžší než šest tun. Stále také není vyřešena jeho budoucnost. Podle představ končícího vedení hlavního města měl být most zbořen a na jeho místě se měl postavit nový. Zástupci stran, které po nedávných volbách vyjednávají v Praze o koalici, ale prosazují rekonstrukci mostu.
  • Výrazně narušená je konstrukce Hlávkova mostu, přes který vede kromě tramvajové trati také severojižní magistrála od Holešovic směrem do centra Prahy. Jeho hlavním problémem je, že do něj zatéká a odpadávají kusy betonu. Stavbu nyní zkoumají odborníci, kteří by měli rozhodnout o dalším postupu. Variant je několik - od té, kdy by vznikla nová prostřední mostovka a byl opraven zbytek mostu, až po kompletní rekonstrukci.
  • Ve špatném stavu je také Palackého most mezi Smíchovem a Novým Městem. Už v roce 2013 kontrola odhalila výrazný nárůst poruch především vylehčovacích cihelných klenbiček mostovky kvůli nefunkčnímu hydroizolačnímu systému. Most navíc před pěti lety poškodily povodně, které vymlely na některých pilířích až 20 procent spár mezi kameny. TSK proto u mostu navrhla provést celkovou rekonstrukci.
  • Loni v prosinci spadla lávka pro pěší spojující Císařský ostrov a Troju. Trojská lávka otevřená v červenci 1984 na místě někdejšího pontonového mostu se náhle zřítila 2. prosince, zranění utrpěli čtyři lidé. Nyní na místě funguje přívoz a plánuje se výstavba provizorního přemostění, které by mělo vzniknout příští rok. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky.
    Zdroj: ČTK

Dále Mirovský sdělil, že pod touto částí Hlávkova mostu jezdí tři tramvajové linky, které jsou klíčové nejen pro Prahu 7, ale pro půlku města. „Především pro veřejnou dopravu je to špatné. Proto chceme uzavírku co nejkratší,“ prohlásil.

Provoz tramvají je od půl druhé v noci ve středu 24. října omezen. Do stanice Vltavská nemohou od daného termínu žádné tramvaje, bez provozu tramvají tedy jsou úseky Strossmayeorovo náměstí - Vltavská - Tussarova/Dělnická a dále Těšnov - Vltavská.

Další tramvaje jedou odklonem. Linky 1 a 25 ze Strossmayerova náměstí přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále po své pravidelné trase směrem na Palmovku.

Linka číslo 14 jede od Bílé labutě přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále po své trase do Vysočan.

Linka číslo 12 pak jede ze Strossmayerova náměstí odklonem přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále na Palmovku. 

Spojení k holešovické tržnici má zajistit přívoz P7 mezi Karlínem a Holešovicemi.

Pro auta jsou dvě objízdné trasy

Objízdné trasy pro řidiče automobilů jsou dvě. Z Hlávkova mostu budou moci sjet na nábřeží Kapitána Jaroše a pokračovat Argentinskou ulicí do Holešovic. Druhou možností je trasa do Veletržní ulice, která vede přes nábřeží Kapitána Jaroše a ulici Dukelských Hrdinů.

Mirovský se však obává, že řidiči budou jezdit Kostelní ulicí. „Uděláme vše pro to, aby městská policie nastoupila před školu, co v té ulici je, aby tam naštvaní řidiči nesrazili nějaké dítě,“ slíbil místostarosta.

Chodci pak mohou jít od prostoru před výstupem ze stanice metra Vltavská směrem k Bubenské ulici, tam mohou přejít na přechodu do Heřmanovy ulice. Průchod pod mostem podél tramvajových kolejí je uzavřen.

Promočené a hrozící pádem. Prolezli jsme pražské mosty (27. 2. 2018)

28. února 2018

SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít

Sledovat další díly na iDNES.tv
Červené body vymezují úsek Bubenské ulice, který má být uzavřen.

Červené body vymezují úsek Bubenské ulice, který má být uzavřen.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autoři: ,