Do pražských ulic vyjedou znovu hybridní autobusy, tentokrát z Polska

  16:00
Nižší hlučnost, nižší emise i nižší spotřeba motorové nafty. Z těchto důvodů pražský dopravní podnik testuje letos už druhý hybridní autobus. Dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid bude vozit cestující na některých autobusových linkách od pondělí až do 22. září.

„Je důležité zkoušet a vyhodnocovat, jaké výsledky hybridní autobusy přinesou v pražských ulicích. Autobusy zvyšují komfort cestujících, sníží provozní náklady, emise i hluk,“ řekl předseda dozorčí rady pražského dopravního podniku Adam Scheinherr.

Letos budou pražské ulice zažívat už druhé testování hybridních autobusů. Tím prvním byl švédský vůz Volvo 7900 LAH. 

Praha testuje hybridní autobus z Bruselu, baterie ušetří třetinu nafty

„Autobus testujeme z toho důvodu, abychom v rámci strategie snižování emisí našli přechodné řešení. Po otestování a vyhodnocení různých verzí hybridních vozů budeme příští rok uvažovat o jejich možném trvalém nasazení do pražských ulic,“ uvedl zaměstnanec dopravního podniku Jan Barchánek. 

Autobus polského výrobce Solaris Urbino 12 Hybrid využívá technologii takzvaného sériového hybridu. 

Vznětový motor pohání generátor, který zároveň slouží k jeho startování. Kola roztáčí elektromotor napájený z generátoru či z trakčních kondenzátorů umístěných na střeše. To znamená, že mezi vznětovým motorem a koly není žádná mechanická vazba. Kondenzátory se dobíjejí při brzdění vozidla nebo spalovacím motorem. 

„Zvažovali jsme i autobusy poháněné zemním plynem, ale moderní naftové autobusy produkují téměř totožné množství emisí,“ dodal Barchánek.

Vozidlo měří dvanáct metrů a pojme 102 cestujících. Cestující mají možnost se s tímto vozem setkat po dobu dvou měsíců na linkách číslo 133, 165, 2017 a 213, které vypravuje garáž Hostivař. Jízdní řády najdou cestující zde.

Pražský dopravní podnik má 1200 autobusů, kvůli povinné obměně jich musí v průměru nakoupit asi 120 ročně. Připravuje také linky s plně elektrifikovanými vozy.

Autor: