Dlouhodobě testovaný trolejbus Škoda 30Tr na lince č. 58 ve středu doplní na necelé tři týdny trolejbus Škoda 27Tr zapůjčený z Plzně, kde nyní jezdí dalších šest těchto trolejbusů.
Oba vozy jezdící v Praze jsou poháněné elektromotorem s možností využití trakční baterie. Nově zkoušený autobus navíc pojme více cestujících.
„Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu Škoda 30Tr se nám v dlouhodobém zkušebním provozu osvědčil. Výhledově počítáme se zavedením dalších bateriových trolejbusů, a to přednostně právě v kloubovém provedení,“ řekl ředitel dopravního podniku Petr Witowski.
Moderní trolejbus má elektrické vytápění a klimatizaci nejen v přepravním prostoru, ale i v kabině řidiče.
Bateriový trolejbus s dynamickým nabíjením má výhodu v tom, že jeho trasa nemusí být plně pokrytá trolejovým vedením.
To stačí vybudovat jen v energeticky náročném terénu, kde se například jezdí do kopce.