Bobku, akce biohazard! Králíci z klobouku vyučují chování v pražské MHD

  11:38
Pražský dopravní podnik představil novou kampaň s názvem Slušnost a bezpečnost zaměřenou hlavně na děti a mládež. Hlavními protagonisty jsou Bob a Bobek, večerníčkoví Králíci z klobouku. Kampaň poběží tři roky a doprovází ji i mobilní aplikace s hrou.

Nová kampaň pražského dopravního podniku cílí na děti a mládež. Za cíl má poukázat na hodnoty jako slušnost a ohleduplnost v MHD. | foto: DPP

Dopravní podnik (DPP) se rozhodl ke kampani kvůli podnětům lidí, kteří si stěžují na cestující s velkými zavazadly, psy bez vodítek a náhubků nebo pasažéry ne právě vonící čistotou.

Kvůli tomu budou od 10. prosince v pražském metru, tramvajích i autobusech k vidění pohádkové postavičky Bob a Bobek, jedno z nesmrtelných děl zesnulého výtvarníka Vladimíra Jiránka. Jejich dialogy na plakátech a samolepkách budou nabádat ke slušnému chování. 

Zároveň je připravená i mobilní aplikace, která pravidla slušného chování v MHD vysvětlí. Ta je už nyní dostupná pro telefony se systémem Android, uživatelé iOS se k ní dostanou v příštích dnech.

V aplikaci je k dispozici hra v podobě „skákačky“, kdy si uživatel vybere postavu Boba nebo Bobka, prochází v MHD, sbírá body, vyhýbá se psům nebo pouští babičky sednout. 

Fotogalerie

Zároveň budou v pražské hromadné dopravě k dispozici QR kódy, které mohou uživatelé sbírat a získat plyšové hračky či jiné ceny.

Kódů je v MHD padesát, jednapadesátý je poté ve stanici metra Hradčanská, kde si zároveň hráč vybere svůj dárek.

„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní,“ řekla vedoucí marketingu DPP Soňa Kemrová.

Práva na užití postaviček zapůjčila podle serveru Médiář.cz dopravnímu podniku Česká televize.

Autor: