Páteřní cyklostezka Ohře se rozroste o další kilometry směrem na Ostrov

  11:44
Do dalších vylepšení páteřní cyklostezky kolem Ohře se chce pustit Karlovarský kraj. Plánuje ji protáhnout směrem do ústeckého regionu i do Ostrova, komfortnější by mohla být i v Lokti. Karlovy Vary zase dostaví navazující městské úseky.

Součástí páteřní cyklostezky na trase z Chebu do Karlových Varů je také v loňském roce opravená lávka přes řeku Ohři. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Páteřní cyklostezka se dočká nového úseku. Kraj chce pravděpodobně v říjnu začít s budováním části ve směru od Všeborovic, které jsou částí Dalovic, do obce Šemnice. Stavbu už schválila krajská rada.

„Jsme ve fázi, kdy budeme vyhlašovat výběrové řízení na zhotovitele stavby. Úsek bude dlouhý 4,8 kilometru, stavbu máme ohodnocenou projektantem na 22,5 milionu korun včetně DPH. Rádi bychom, aby zhotovitel zahájil práci ještě tento rok,“ uvedl Josef Janů, krajský radní pro regionální rozvoj. Zároveň doplnil, že firma bude stavět také v roce následujícím, vše by mohla stihnout do jara 2021.

Úsek cyklostezky z Všeborovic do Šemnice bude mít kombinovaný povrch. Trasa dvakrát překonává potok a charakterem bude podobná části z Chebu do Karlových Varů. 

Značená trasa páteřní cyklostezky s číslem 6 měří 110 km a vede malebným údolím řeky Ohře od hranice s Německem až po hranici se sousedním ústeckým regionem. Na nový úsek má zatím kraj vyčleněné čistě svoje peníze, případné podpoře se ale nebrání. „Pokud se nám v mezidobí podaří sehnat ještě nějakou dotaci, tak ji rádi využijeme,“ podotkl Josef Janů. 

Další zlepšení páteřní cyklostezky by mohl podpořit například takzvaný Integrovaný plán rozvoje území (IPRÚ), který spadá pod Karlovy Vary. Stovky milionů v něm ale nejsou určeny pouze krajskému městu, nýbrž celé aglomeraci.

Mezi Ostrovem a Vary na kole do práce

„Pokud bychom se bavili o těchto prostředcích, v úvahu připadají úseky, které zabezpečí obyvatelům dopravu do zaměstnání,“ informoval Josef Janů. 

Společně s kolegy dostali nápad propojit tímto způsobem Ostrov s Karlovými Vary. „Pokud by se nám podařilo tohle uskutečnit, protáhli bychom stávající páteř kolem Ohře. Rádi bychom potenciál propojení těchto dvou měst využili. Základní trasa by šla kolem Ohře, poté bychom se vydali podél Bystřice, případně cestách v blízkost této říčky,“ popsal krajský radní. 

Podle místostarostky Ostrova Jitky Samákové má propojení těchto měst velký smysl. „Myslím si, že taková věc bude mít z naší strany vždy velkou podporu,“ uvedla. Zároveň dodala, že prioritou ostrovské radnice je právě turistika a cestovní ruch, což s plánem zcela ladí.

Pomocí IPRÚ by kraj rád v budoucnu vyřešil také některé úseky cyklostezky v Lokti. Konkrétně část kolem nádraží, kde v současné době musejí cyklisté po silnici. Podle Josefa Janů je nyní ve stadiu úvah také možnost využít násep směrem na Horní Slavkov.

Vary staví městské úseky

Přes Karlovy Vary je už páteřní cyklostezka hotova, radnice ale postupně plánuje a staví navazující městské úseky. Nyní například A5 a A6. 

„Aktuálně připravujeme výstavbu úseku A5 od Meandru Ohře k Plynárenské lávce. Půjde o důležitou propojku již existujících úseků. Stezka bude dlouhá zhruba 450 metrů, stavba se uskuteční převážně ve volném terénu na břehu řeky. Cyklotrasa bude široká 3 metry, podél opěrné zdi a v prudším oblouku pod lávkou bude ještě o čtvrt metru širší,“ informovala mluvčí magistrátu Helena Kyselá. 

Součástí podle ní bude také chodník spojující cyklotrasu s chodníkem na mostě, u Tuhnického mostu v místě vychozené pěšiny je v plánu schodiště.

Městská rada už rozhodla o nejvhodnější nabídce, a to za zhruba 9,4 milionu korun bez DPH. Firma se do úseku pustí v srpnu a skončí na podzim. Následující úsek A6 povede od Plynárenské lávky k loděnici u Chebského mostu. Tuto zakázku chce město letos vysoutěžit, k samotné výstavbě dojde příští rok na jaře.