Bylo to hned jedenáct historických osobních vagonů, v nichž zavítali do Lokte turisté ze sousedního Německa. Z Norimberka souprava dorazila přes Pegnitz, Neuhaus a Schirnding.
Řada fanoušků čekala na historickou soupravu v Lokti, bohužel marně. Osobní vagony do Lokte přivezl „kocour“, motorová lokomotiva řady 742.
Parnička musela kvůli práci na trati do Lokte a své velké hmotnosti zůstat stát na nádraží v Novém Sedle. Během přestávky doplnila uhlí na zpáteční cestu.
Mimořádný vlak vypravilo železniční muzeum v Norimberku. Parní lokomotiva 52 8195-1 byla vyrobena už v roce 1943, v roce 1967 prošla rekonstrukcí a od roku 1993 je pojízdným exponátem norimberského muzea. Stroje tohoto typu v minulosti jezdily i po československých kolejích.
Fotogalerie |
Původní konstrukce lokomotivy odpovídala době jejího vzniku. Byl to stroj vyráběný ve válečných podmínkách.
Lokomotiva měla jednodušší konstrukci než v předválečné době, musela být schopna provozu na horších tratích i za ruských mrazů. Nakonec se vyráběla ještě po válce.
V Československu se lokomotivy tohoto typu označovaly jako řada 555.0. železničáři jim pak dali přezdívku Němka. Poslední z nich dojezdily v roce 1972. Dočkaly se dokonce i přestavby na pohon mazutem.