Za pád opěrné zdi u silnice z Ostravy do Opavy může nevhodná konstrukce

  8:48
Příčinou loňského pádu opěrné zdi na silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou byl špatně zvolený návrh její konstrukce. Vyplývá to ze závěrů soudního znalce. Opravy zborceného úseku odstartují nejdříve začátkem června, předtím se musí zkontrolovat všechny ostatní opěrné systémy u silnice.

Sesutou část opěrné zdi zadržela svodidla. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

„Pro zjištění příčin, které vedly k poruchám v místě, zadala naše společnost věc k odbornému posouzení soudnímu znalci. Ten určil jako příčinu sesunutí části gabionové stěny na I/11 nevhodně zvolený návrh konstrukce. V současné době provádíme fyzickou i statickou kontrolu všech ostatních zdí na stavbě,“ informovala mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková.

Eurovia je zhotovitelem stavby a pád opěrné zdi řeší v reklamačním řízení. Výsledky kontrol všech zdí okolo budou k dispozici koncem dubna, pak přijde na řadu výběr nového opěrného systému.

„Na základě společných jednání mezi objednatelem, zhotovitelem a projektantem z minulého týdne je jednou z variant dalšího postupu jiné technické řešení. Definitivní varianta by měla být dohodnuta do konce května,“ uzavřela Štočková.

Ředitelství silnic a dálnic počítá s uvedením cesty do běžného provozu co nejdříve. „Provedený geotechnický monitoring neodhalil poruchy ani pohyby zemního tělesa, a je proto nutné řešit pouze obnovu konstrukce gabionové stěny,“ uvedla mluvčí Nina Ledvinová.

Část opěrné zdi u silnice I/11 se u obce Hrabyně ve směru do Opavy sesunula loni v září.

Pro kontrolní účely nechala Eurovia rozebrat i gabion v opačném směru. V úseku platí snížená rychlost.