Nový outlet zhustí dopravu mezi Ostravou a Hlučínskem, řešení potrvá roky

  11:02
S obavami vyhlížejí obyvatelé ostravského obvodu Petřkovice, ale i obcí na Hlučínsku, čtvrteční otevření nového nákupního centra Outlet Arena Moravia. Se zahájením prodeje se totiž podle nich může zhoršit už tak nepříznivá dopravní situace v Hlučínské ulici.

Nové obchodní centrum na okraji Ostravy se otevírá. Současně však nejspíše zkomplikuje už tak problémovou dopravu v lokalitě. (21. listopadu 2018) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Ta je jednou z mála spojnic mezi Ostravou a obcemi na levém břehu Odry a už nyní jsou tam v dopravní špičce běžné i desítky minut trvající kolony. Zájemci o nákup v outletovém centru mohou dopravní situaci ještě zhoršit.

„Z našich zkušeností z jiných podobných center vyplývá, že se doba největšího zájmu nakupujících a doba, kdy je dopravní špička v Hlučínské ulici, míjejí. Každá probíhá jindy,“ zmírňuje obavy Petr Leder, manažer outletového centra (webové stránky centra zde).

Pomůže až napojení na dálnici

Ani on ale nepopírá, že se dopravní situace může zhoršit. „Na odbočce k centru byly instalovány nové semafory, nyní se synchronizují s dalšími semafory tak, aby byl provoz co nejplynulejší,“ řekl Leder.

Dopravní situaci outletového centra, nabízejícího 800 parkovacích míst, ale zlepší až napojení na nedalekou okružní křižovatku na dálnici D1.

„Zástupci centra se nám byli představit, slíbili, že se budou snažit, aby vzniklo napojení na dálniční křižovatku, ale aktuálně se dopravní situace v Petřkovicích zahájením provozu rozhodně zhorší,“ potvrzuje starosta Petřkovic Ivo Mikulica. „Už nyní přes nás jezdí do Ostravy většina obyvatel Hlučínska a jiných variant moc není.“

„Jednáme s ŘSD, s úřady, abychom toto napojení zajistili, věřím, že bychom se mohli dohodnout a do konce roku 2019 bychom chtěli potřebná povolení mít,“ řekl Roman Vachta, technický ředitel společnosti TK Development, která outletové centrum postavila.

To ale nebude nijak jednoduché. Přímé napojení outletového centra na dálniční křižovatku je v současnosti neprůchozí.

Ve hře je verze napojení na chystanou spojnici ve směru na Hlučín, o její stavbě se ale ještě nerozhodlo. Problémy s dopravou tak budou v Hlučínské ulici nejspíše několik dalších let. Minimálně. Stavbou centra se plocha velkých obchodních projektů v Ostravě zvýší o zhruba 12 tisíc metrů čtverečních.

„To dohromady představuje hodnotu zhruba tisíc metrů čtverečných na tisíc obyvatel. Tím se Ostrava zařazuje na průměrnou úroveň mezi krajskými městy České republiky, jako je Brno nebo České Budějovice,“ řekl František Diviš, analytik společnosti GfK Czech.

Nové obchodní centrum stojí v ostravském obvodu Přívoz.

Nové obchodní centrum stojí v ostravském obvodu Přívoz.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz