Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silničáři budou na Tachovsku opravovat můstek pod vyhřívaným stanem

  15:48
Stavbaři, kteří opravují mostek na obchvatu Plané na Tachovsku, budou muset přes zimu pracovat pod vyhřívaným stanem. Práce, které už měly končit, se totiž protáhnou až do února. Zpoždění způsobil dlouhý pyrotechnický průzkum a zaplavování stavby vodou.
Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Původně naplánovaná tříměsíční oprava mostku na frekventovaném obchvatu Plané se nečekaně protáhne. Nejprve stavbaře zastavil dodatečný pyrotechnický průzkum, pak voda z vypouštěných rybníků, která staveniště nadměrně zaplavovala.

„Kvůli těmto problémům se práce na stavbě musely opakovaně přerušit. Proto  se výstavba prodlouží i přes zimní období, až do února příštího roku,“ uvedl pověřený ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.

Pod opravovaným můstkem teče Planský potok, který přivádí vodu do Zámeckého rybníka.

Přes zimu budou čerstvý beton i ohřívat

I když kvůli mrazům stavbaři přes zimu mosty a můstky obvykle neopravují, tady si podle Kuťáka poradí i s nepřízní počasí. 

„Technologicky náročné práce se budou provádět pouze pod konstrukcí s přístřeškem a opláštěním. Díky tomu bude stavba ochráněná před deštěm, sněhem a mrazem. Navíc nově vznikající konstrukce mostu bude podle potřeby i ohřívaná,“ popsal Kuťák.

Pokud je v místě stavby přívod elektřiny, stan se může vyhřívat zařízením podobným běžnému přímotopu, kdy vzniklé teplo žene do prostoru ventilátor. Když ale elektřina na staveništi není, stavbaři používají topidla spalující lehké topné oleje nebo plyn z tlakové lahve.  

Opravované místo na frekventované silnici od dálnice D5 do Mariánských Lázní a Chebu auta objíždějí po provizorní komunikaci těsně vedle staveniště. 

„Pro zimní údržbu je prodloužení termínu stavby mírná komplikace. Z pohledu technického to není velký problém. Pro údržbu komunikace v zimě se i tam používá naše běžná technika, která tudy projede,“ uvedl provozně- výrobní ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Radek Šíma.    

Autor: