Omezení pro auta u brněnského nádraží se odsouvá, musí se znovu schválit

  15:16
Auta, tramvaje a do toho tisíce lidí každý den proudí prostorem před brněnským hlavním nádražím. Od letošního ledna už tudy auta jezdit neměla, kolony tam ale stále jsou. Po odkladu omezení dopravy na duben je tu další – tentokrát na červen.

Prostor před hlavním brněnským nádražím. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

„Vyhověli jsme námitkám a připomínkám, aby se nezaváděl zákaz odbočení vlevo u Grandhotelu z Křenové směrem k nádraží,“ uvedl Jan Kaucký, který má na magistrátu na starost úpravy provozu na brněnských silnicích.

Pokud by totiž silničáři zákaz do ulice skutečně umístili, majitelé nemovitostí v blízkosti obchodního centra Letmo by se k nim autem nemohli nijak pohodlně dostat. Nezbývalo by jim nic jiného, než z Křenové odbočit vpravo na Benešovu a na další křižovatce se otočit a jet zpět. Podle Kauckého by tato dopravní situace byla nebezpečná. Navíc i proto, že ulicí vede tramvajová trať.

Mezi přibližně devadesátkou připomínek se upozornění na právě tyto komplikace opakovalo mnohokrát.

Kvůli úpravám teď ale musí plány projít znovu celým kolečkem schvalování a zveřejňování na úřední desce. Brňané se tak budou moci k záměru znovu vyjadřovat. Kaucký však věří, že už je lidé připomínkami nezahltí i proto, že opakované výtce úřad vyhověl.

„Předpokládáme, že by opatření mohlo začít platit v červnu,“ doplnil Kaucký.

Čeká se na vyjádření policie

Zbývající dva zákazy odbočení vlevo z Masarykovy na Nádražní a z Nádražní na Benešovu už zůstanou. Zde už magistrát komplikace nevidí, naopak si slibuje, že automobilovou dopravu omezí a vyžene na ulici Úzkou a Koliště auta, která si kolem nádraží jen zkracují cestu.

Takto s plánem vyrukoval loni na podzim tehdejší náměstek pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno).

„Bezpečnost a komfort cestujících je potřeba zlepšit co nejdříve,“ prohlásil tehdy.

 Z „co nejdříve“ už je však dnes půl roku, a zda červnový termín bude dodržen, také není jisté. Podle Kauckého se totiž ještě stále čeká na vyjádření policie.

Vedle úprav omezujících dopravu pracuje magistrát zároveň i na zřízení nového přechodu pro chodce. Ten má vést od východu z nádražní haly k prvnímu tramvajovému ostrůvku.

Úředníci se tak snaží o to, aby zmizela část zábradlí u vstupu do podchodu, které dříve na ostrůvku nebylo a jehož osazení před koncem loňského roku naštvalo brněnské politiky.

„Budu chtít vysvětlení, jak je možné tímto způsobem komplikovat v území dominantní pěší dopravu a jaké navrhují řešení,“ sdělil už v minulosti Hollan.

Autor: