Omezení aut před nádražím v Brně se odkládá nejdříve na duben

  7:10
V lednu už bude před brněnským hlavním nádražím klidněji. Velkou část aut svedeme do okolních ulic. Tak by se dal parafrázovat říjnový vzkaz náměstka brněnského primátora pro dopravu Matěje Hollana (Žít Brno). Omezení dopravy ale nakonec nebude tak rychlé, jak si představoval.

Současná podoba brněnského Hlavního nádraží. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

„Předpokládáme, že realizace opatření bude na jaře, zhruba v měsíci dubnu,“ prohlásil Hollan. K záměru se totiž na odboru dopravy sešla mimořádně velká hromada připomínek. „Jejich zpracování je časově náročné. Všechny došlé připomínky evidujeme a postupně projednáváme,“ uvedl náměstek.

Podle Zuzany Šrámkové z tiskového střediska brněnského magistrátu jsou ještě v plánu také jednání skupiny, která avizované změny připravovala. „Předjímat finální podobu prostranství by zatím bylo předčasné,“ doplnila.

Naznačuje tak, že v plánu můžou nastat změny, což nepopřel ani sám Hollan. „V rámci konečné úpravy jistě budou došlé připomínky zhodnoceny,“ řekl.

V navrhovaných úpravách organizace dopravy před hlavním nádražím je hned několik opatření, která mají zlepšit současnou situaci.

Kromě zavedení třicítky nepůjde z Nádražní ulice odbočit vlevo na Benešovu, řidiči budou muset pokračovat jen na Křenovou. Levé odbočení bude zakázáno i na křižovatce u Grandhotelu z Křenové směrem k nádraží.

Třetí zákaz odbočení vlevo se objeví při výjezdu z Masarykovy ulice od náměstí Svobody. To vše proto, že řidiči často využívají přednádraží jen jako zkratku a dopravu tam ještě více zahušťují.

Navzdory těmto připravovaným změnám ohledně zklidnění dopravy dokázalo náměstka Hollana před koncem loňského roku rozčilit nové zábradlí na tramvajových ostrůvcích, které zatarasilo i dosavadní průchod přímo u nádražní haly.

„Je to ostudná sabotáž státní správy. Budu chtít vysvětlení, jak je možné tímto způsobem komplikovat v území dominantní pěší dopravu a jaké navrhují řešení,“ sdělil před časem Hollan.

Autor: