Příčinou zpoždění je dodatečná změna konstrukce lávky tak, aby nemusela stát na pilířích umístěných přímo v řečišti.
„Nový návrh je šetrnější z hlediska ochrany přírody a současně nevytváří překážku ve vodním toku, která by mohla působit komplikaci při zvýšených průtocích. Změna řešení si však vyžádala nový administrativní schvalovací proces,“ popsal mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.
Problémem bylo podle něj mimo jiné přeložení inženýrských sítí, neboť jejich skutečné umístění neodpovídalo stavu předpokládanému v projektové dokumentaci.
„Stavební zásah do těchto míst tak vyžadoval nová povolení nezbytná pro tyto přeložky. Situaci se snažíme řešit tak rychle, jak je to možné, avšak povolení je podmíněné administrativním procesem, který nemůžeme ovlivnit. Zpoždění je však pouze dílčí a další práce probíhají dle schváleného harmonogramu,“ doplnil Chmelař.
Současně ubezpečil, že s úplným uzavřením a demontáží mostu se počítá až po otevření lávky.
Stavební práce ovlivní i autobusové linky MHD
Most se přestavuje kvůli budování protipovodňových opatření. Práce potrvají v několika etapách až do září příštího roku a kromě pěších ovlivní i cestování autobusy městské hromadné dopravy. Od začátku července se změny dotknou linek 14, 20 a 51.
„Linka 14 bude mezi zastávkami Hlavní nádraží a Náměstí Hrdinů vedena po objízdné trase přes Masarykovu třídu, Žižkovo náměstí a ulice Jiřího z Poděbrad, Dobrovského, Studentská, Legionářská a třída Svobody,“ uvedla mluvčí olomouckého dopravního podniku Martina Krčová.
„Linka 51 pak pojede mezi zastávkami Hlavní nádraží a Dlouhá přes Masarykovu třídu, Žižkovo náměstí a ulice Jiřího z Poděbrad, Dobrovského a Dlouhá,“ dodala.
Zmíněné dvě linky nebudou vůbec zastavovat na zastávce Na Špici, linka 14 bude také vynechávat zastávku Pasteurova při jízdě směrem od náměstí Hrdinů k hlavnímu nádraží. Zastávky Na Letné a U Bristolu jsou přemístěny do blízkých ulic, kde jsou přenosné označníky.