Plánovaná zeď má uzavřít zkratku přes koleje, Olomouc to ještě chce zvrátit

  11:28
Na obzoru jsou další jednání o tom, jak či zda vůbec budou moci Olomoučané chodit přes železniční trať na rozhraní čtvrtí Hejčín a Nová Ulice. Desítky let k tomu sloužila ocelová lávka, od loňska je ale stržená. Lidé místo ní chtěli novou lávku či přechod, město zas prosazovalo podchod, jenž však místní odmítali.

Olomoučané přišli o zkratku vedoucí přes železniční trať, protože zchátralou lávku město zavřelo a posléze zbouralo. Plot, který místo ohradil, ovšem někdo zakrátko prostříhal a lidé tudy chodí dál. | foto: Miloslav Jančík, MF DNES

Donedávna se přitom zdálo, že vše spěje k absurdnímu finále: že u místní trati, po níž jezdí vlaky mezi Olomoucí a obcemi Horka nad Moravou či Senice na Hané, vznikne místo diskutovaných variant protihluková stěna.

Zeď by přitom zkratku přes koleje mezi ulicemi Václavkova a Na Trati definitivně uzavřela. Nyní však vedení města přišlo s tím, že se to ještě pokusí zvrátit.

Sporné místo u kolejí

„I když to podle dosavadních vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) vypadá, že ulice Václavkova a Na Trati nemohou být propojeny jinak než podchodem nebo mostem, chce primátor znovu otevřít jednání o vybudování úrovňového přechodu,“ uvedl mluvčí radnice Michal Folta.

Buď lávku, nebo právě malý bezbariérový přechod s výstražnými světly místní chtěli. Nynější vedení města ale mělo jinou představu, odvolávalo se na jednání se SŽDC. Ta radnici již dříve upozornila, že by se při stavbě přechodu musel položit nový kabel, jenž by vedl až na hlavní nádraží.

„A to představuje navýšení původních nákladů až o dalších deset milionů,“ vyčíslil nedávno primátor Miroslav Žbánek.

Teď chce město při dalších jednáních vsadit mimo jiné na fakt, že se mezi ulicemi Na Trati a Václavkova ruší již nepotřebná kusá kolej. V minulosti sloužila dopravnímu podniku k nakládání a vykládání tramvají z železničních vagonů.

„Odstraněním koleje se zjednoduší situace v místě, kde by lidé chtěli vytvořit místo k legálnímu přecházení trati,“ podotkl Folta.

Dalším argumentem města pak bude možné snížení rychlosti projíždějících vlaků.

„Chci na stůl vrátit jednání o úrovňovém přechodu. I když by se tato varianta neuskutečnila hned, mohli bychom pro začátek alespoň zabránit chystané stavbě zdi podél trati,“ řekl Žbánek.

Město již dříve zkratku přes trať zavřelo, lidé si ale prostříhali plot:

Autor: