Stavba obchvatu Třince může pokračovat. Jednání s majiteli pozemků finišují

  9:30
Už v červnu by se mohli stavbaři pustit do pokračování obchvatu Třince ve směru na Hnojník a Třanovice. Změnila se totiž situace u pozemku, jehož vyvlastnění zastavil na konci dubna soud. Potvrdil to jeho majitel Miroslav Lejka z Třanovic.

První část obchvatu Třince otevřeli v říjnu minulého roku. Jako první mohli silnici bezpečně vyzkoušet cyklisté. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

„Dohodli jsme se s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Z mé strany beru věc za vyřešenou a uzavřenou,“ sdělil Lejka.

Na dokončení úseku mezi Bystřicí a Třincem čekali lidé v regionu přetíženém hlavně mezinárodní dopravou desítky let. Před půl rokem se dočkali. Stále však schází napojení dalších obcí, jako jsou Ropice, Střítež, Hnojník a Třanovice. Každý den jimi projíždí tisíce aut i kamionů. Na sociálních sítích už se objevily i výzvy k hromadným protestům. 

Ačkoliv zhotovitele díla vybralo ŘSD v roce 2016, budovat se nemohlo začít kvůli zbývajícím 400 metrům, které souvisely s problémovým pozemkem. Když soud pozastavil právní moc rozhodnutí o vyvlastnění, okamžitým odvoláním reagovaly jak Moravskoslezský kraj, tak Ředitelství silnic a dálnic. Panovaly totiž obavy, že se tímto stavba může oddálit o měsíce i roky.

Starostka: Bez dokončení celé trasy se regionu neuleví

Jenže ve chvíli, kdy se poslední majitel nemovitosti Miroslav Lejka dohodl s ŘSD na podmínkách vyvlastnění, napadl proces druhý člověk. Ředitel ostravské správy ŘSD Tomáš Opěla však uvedl, že i dohoda s tímto vlastníkem spěje ke konci.

„Smlouva se zhotovitelem je před podpisem. Dolaďujeme poslední detaily tak, aby byly v souladu se zákonem,“ řekl Opěla.

Starostka Třince Věra Palkovská podotkla, že město se dále angažuje v dostavbě přeložky silnice I/11.

„Bez dokončení celé trasy se regionu neuleví. Problémy nastávají hned, jakmile auta vyjedou z nového třineckého obchvatu opět na vesnické komunikace,“ sdělila Palkovská a zmínila, že když všechno klapne, stavět by se mohlo začít v létě.

Nová silnice bude měřit 5,4 kilometru a přijde na zhruba 2,58 miliardy korun bez DPH. Po jejím dokončení pojedou auta po obchvatu od hranice se Slovenskem přes Jablunkov, Bystřici, Třinec, Střítež, Hnojník a Třanovice a poté sjedou na dálnici z Frýdku-Místku do Českého Těšína.