Po letech začala stavba obchvatu Otrokovic, hotovo má být za tři roky

  9:32
Nejdříve za tři roky bude dokončený obchvat Otrokovic na Zlínsku, jehož stavba začala ve středu. První plány na vybudování této silnice, která bude částí dálnice D55, přitom pocházejí ze 60. let minulého století.

Začala stavba obchvatu Otrokovic, který je součástí dálnice D 55. | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

„Doufám, že se u nás bude dopravní infrastruktura rozvíjet rychleji než v tomto případě,“ posteskl si starosta Otrokovic Jaroslav Budek.

Současně byl ale rád, že se po mnoha průtazích práce konečně rozběhly, protože dokončený obchvat město zbaví části osobní automobilové a téměř veškeré nákladní dopravy.

„Po dokončení obchvatu by se dopravní situace měla zlepšit a vyřeší se problém kvítkovické křižovatky, po níž denně projede 20 tisíc aut, což je šílené číslo. Počítáme s tím, že se křižovatce natolik odlehčí, že bude propustná i pro cyklisty, pro které tam vybudujeme jízdní pruhy,“ nastínil Budek.

Příprava dostavby obchvatu, jenž je součástí dálnice D55, vázla v posledních třech letech kvůli vyvlastnění posledních pozemků. Silničáři se nemohli s jejich majiteli dohodnout na ceně. Nakonec se to ale podařilo.

„Konečně začínáme. Stavbu připravujeme patnáct let,“ oddechl si šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek.

Fotogalerie

Už ve středu se nedaleko konce první části obchvatu objevily bagry, které odstraňovaly zeminu, aby tam mohli archeologové dokončit výzkum. Budou se také dělat přeložky inženýrských sítí.

Na jaře 2019 začnou silničáři přestavovat křižovatku u Pohořelic, což bude trvat do konce roku. Způsobí to dopravní komplikace. Uzavře se cesta z otrokovické části Kvítkovice do Pohořelic, objížďka povede přes Napajedla.

Výstavba přes tři kilometry dlouhého úseku obchvatu bude stát něco málo přes 700 milionů korun, což je zhruba 70 procent původních nákladů ve výběrovém řízení.

Vzniknou čtyři mosty, křižovatky, protihlukové stěny či opěrné zdi.

„Je to důležitá spojka, která propojí Zlínsko a Břeclavsko. Pro Otrokovice to bude obrovská úleva, protože tranzitní doprava bude využívat primárně dálnici a vyhne se městu,“ podotkl ministr dopravy Dan Ťok.

První část obchvatu se stavěla v letech 2003 až 2006. Na další se čekalo dlouhých dvanáct let.

Naposledy se ve Zlínském kraji začínala stavět dálnice v roce 2008, kdy šlo o úsek D55 z Hulína na okraj Otrokovic. Od té doby nic.

Přípravy komplikují kromě výkupů pozemků také rozbroje s ekologickými aktivisty, jako tomu je v případě dálnice D49 z Hulína do Fryštáku.

Autor: