Jízdné ve vlacích i autobusech mírně zdraží, přibudou turistické linky

  8:04
Nové jízdní řády začnou v Ústeckém kraji platit 11. prosince. Vlaky se rušit nebudou, u autobusů dojde jen k drobným změnám. Mírně zdraží jízdné a na jaře přibude několik turistických linek.

Ilustrační snímek. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

České dráhy zvýší cenu za jízdenku na trati do 120 kilometrů o korunu. Na větších vzdálenostech pak maximálně o čtyři koruny.

Zdraží i některé krajské autobusy, ne však plošně. „V některých kilometrových pásmech autobusové dopravy zvedneme jízdné o korunu,“ vysvětlil Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti kraje.

Na železniční trati mezi Děčínem a Rumburkem přes Jedlovou se změní časy odjezdů vlaků. Důvodem je návaznost na jiné spoje. V úseku Jedlová – Rumburk přibude spojů.

Mezi Mostem a Plzní začne jezdit vlakový dopravce GW Train Regio. Na lince U28 budou lidé nově moci jezdit přes Německo s integrovanou jízdenkou kraje.

Změny u zelených autobusů

Ústecký kraj se rozhodl posílit zelený linkový autobus číslo 434 v Českém Švýcarsku, a to zejména v pracovní dny a o prázdninách. „Stávající kapacita jednoduše nestačí,“ podotkl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

U některých zelených autobusů dojde k posunům časů, rušení, nebo naopak zavádění spojů zejména v ranních hodinách. Změní se i některé trasy.

Od 1. ledna 2017 pak posílí provoz na přeshraniční autobusové lince mezi Teplicemi a německým Altenbergem. V pracovní dny pojede šest párů autobusů.

Více autobusových spojů bude cestujícím k dispozici i na trase mezi Litvínovem a Osekem. Začne také jezdit autobus mezi Podbořany na Lounsku a středočeskou Jesenicí.

Kraj jedná o integraci s dalšími městy

Městská hromadná doprava (MHD) Chomutova, Jirkova a Varnsdorfu se od neděle 11. prosince připojí ke krajskému integrovanému dopravnímu systému (psali jsme o tom zde).

Lidé z těchto měst tak nově budou mít usnadněné cestování mezi dopravci, kteří do systému patří, a libovolně mezi nimi přestupovat, aniž by si museli pořizovat více jízdenek.

Do systému už jsou zapojeny regionální vlaky, zelené krajské autobusy, turistické motoráčky a také MHD Teplic, Ústí nad Labem, Děčína a Bíliny. A vedení kraje jedná s dalšími městy.

„Věřím tomu, že se zapojí všichni, ale někteří se docela brání. Přemlouváme je. Brzy by se mohly připojit Louny,“ poznamenal krajský radní Komínek.

Propojení s pražskou dopravou

Kraj se zároveň v lednu propojí se systémem Pražské integrované dopravy (PID), a to v oblasti Podřipska. „Díky tomu bude možné využít papírovou jízdenku Dopravy Ústeckého kraje v řadě autobusových linek PID a naopak,“ dodal Komínek.

Příští rok na jaře začne jezdit nová turistická železniční linka z Děčína přes Krásnou Lípu a Panský do Mikulášovic.

Další turistickou novinkou bude zavedení sezonní lodní linky z Ústí nad Labem přes Děčín do Hřenska a zpět.

„Záležet bude na splavnosti Labe. Pokud splavné nebude, bude cestujícím nabídnutá cesta lodí do Litoměřic, kam lodě jezdí nyní,“ sdělil Komínek.

Zároveň začnou jezdit autobusy mezi Litvínovem a Dlouhou Loukou. Od dubna do října bude během víkendů a svátků jezdit nový pár vlaků mezi Rumburkem a Děčínem.