Nejvíc se na jihu Moravy bourá před Mikulovem, je tu nebezpečná křižovatka

  16:10
Nejnebezpečnější křižovatka v Jihomoravském kraji je před Mikulovem. Vyplývá to z přehledu nejrizikovějších úseků na tuzemských silnicích, který je sestaven na základě lokace všech dopravních nehod v České republice evidovaných policií. Není to nic překvapivého.

V místě, kde se kříží silnice I/52 s cestou do Březí, se jen loni při nehodách zranilo jedenáct lidí. Blikající světla hasičů a záchranářů tu lidé sledují pravidelně.

Žebříček nebezpečných úseků je sestavený na základě dopravních nehod, které se odehrály mezi lety 2015 až 2017. „U Mikulova během daného období došlo k jedenácti nehodám, z toho tři byly vážné s celkem čtyřmi těžce zraněnými. Lokalita se zapsala jako jedenáctá nejnebezpečnější v České republice,“ vyjmenovává Václav Bálek, mluvčí společnosti Allianz, která žebříček sestavuje.

Co přesně je na křižovatce tak špatně, že doslova přitahuje dopravní nehody, o tom se místní lidé neustále dohadují. Faktem je, a potvrzují to i policisté, že v uplynulých letech v křižovatce postupně docházelo ke zhoršování dopravně bezpečnostní situace. „Z pohledu následků dopravních nehod byl loňský rok nejrizikovější,“ potvrdil před nedávnem Lubomír Sedlák, dopravní inženýr jihomoravské policie. Za většinu nehod tady podle něj může fakt, že řidiči vyjíždějící z vedlejší silnice nedávají přednost. Důvodů je přitom hned několik.

 „Je to například nedostatečná rozlišitelnost křižovatky pro řidiče přijíždějící od Březí. Hlavní silnice I/52 není z daného směru pro přijíždějící řidiče dostatečně zřetelná a viditelná. Ve výhledu řidič vnímá pokračující vedlejší silnici za křižovatkou a hlavní silnice je psychologicky upozaděna,“ vysvětlil. Své udělá i zeleň omezující rozhledy a chabé dopravní značení.

Přibyly retardéry a reflexní prvky

Po nehodě z loňského srpna, při níž bylo zraněno osm lidí, policisté vyzvali Ředitelství silnic a dálnic i Správu a údržbu silnic, aby bylo značení zvýrazněno. A to se také stalo. K dosavadnímu značení přibyly retardéry a reflexní prvky na silnici. Situaci však patrně zásadně změní až připravovaný obchvat Mikulova, který nedávno získal územní rozhodnutí.

Aktuálně situaci na křižovatce komplikuje také oprava povrchu mezi Mikulovem a sousedními Bavory. Jeden pruh silnice od Brna je uzavřen a jezdí se po vedlejší obslužné komunikaci. A právě v křižovatce se tak řidiči proplétají mezi přenosnými kužely.

Podle žebříčku pojišťovny hrozí Jihomoravským řidičům riziko také na křižovatce na silnici I/53 v katastru obce Mackovice. Severozápadně od vsi se v uplynulých třech letech staly čtyři nehody, při nichž jeden člověk zemřel a jeden se těžce zranil. Další nebezpečná křižovatka leží na silnici I/50 východně od Slavkova u Brna. Tam policisté řešili tři nehody s jedním smrtelným a třemi těžkými zraněními.

Řidiči by měli zbystřit také na Bratislavské ulici v Hodoníně. Na křižovatce se Zámeckou ulicí došlo v letech 2015–2017 ke dvěma nehodám se dvěma těžce zraněnými. Páté nejrizikovější místo regionu je ve Znojmě. Na křižovatce ulic Pražská a Mičurinova došlo v posledních třech letech celkem k 5 nehodám, z nichž si dva lidé odnesli těžká zranění.

Těžké nehody i jinde v kraji

Cestujícím hrozí riziko také na křižovatce na silnici I/53 v katastru obce Mackovice. Severozápadně od vsi se v uplynulých třech letech staly čtyři nehody, při nichž jeden člověk zemřel a jeden se těžce zranil. Další nebezpečná křižovatka leží na silnici I/50 východně od Slavkova u Brna. Ve zkoumaném období se zde staly celkem tři nehody s jedním smrtelným a třemi těžkými zraněními. „ Řidiči by měli zbystřit také na Bratislavské ulici v Hodoníně. Na křižovatce se Zámeckou ulicí došlo mezi lety 2015 až 2017 ke dvěma nehodám se dvěma těžce zraněnými,“ upozornil Bálek.

Páté nejrizikovější místo se nachází ve Znojmě na křižovatce ulic Pražská a Mičurinova, kde došlo v posledních třech letech celkem k pěti nehodám, z nichž si dva lidé odnesli těžká zranění.

Autoři: ,