Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejen MHD, na Libeňský most se navzdory varováním vrátí auta

  8:32
O sobotním návratu dopravy na provizorně podepřený most rozhodl nový znalecký posudek. Zákaz vjezdu aut a tramvají platil pro rozpadající se Libeňský most jen zhruba měsíc a půl. Zítra se sem opět oba tyto dopravní prostředky vrátí. Náměstek primátorky Petr Dolínek si totiž dal vypracovat nový znalecký posudek, z něhož vyplynulo, že po statické kontrole provizorního zajištění mostních oblouků bude možné na most vrátit nejen plánované tramvaje, ale také auta.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Michal Šula, MAFRA

Podle nového znaleckého posudku na most mohou vjíždět vozidla až do hmotnosti jedenáct tun, z bezpečnostních důvodů však bude platit pravidlo, které stanovilo maximální hmotnost na šest tun. Posudek se tak liší od dřívějšího doporučení Kloknerova ústavu. Zde se podle pražského zastupitele a předsedy magistrátního výboru pro dopravu Matěje Stropnického jasně uvádělo, že by z nejkritičtějšího bodu mostu, jenž se nachází u schodiště na libeňské straně, měla být vyloučena doprava nad pět tun a tramvajová doprava.

Tramvajový provoz na Libeňském mostě podle dopravního podniku obnoví zhruba v půl páté ráno. Čas otevření mostu pro auta zatím nebyl upřesněn. Důležitým mezníkem v plánování budoucnosti mostu se stalo před pár dny rozhodnutí ministerstva kultury. To v minulých dnech rozhodlo, že Libeňský most není památka. Na magistrátu nyní vzniká skupina expertů, která bude řešit další postup. Zda most opravit, či zbourat, se ale pražští radní zatím neshodli. Podle dřívějších odhadů správy komunikací by oprava mohla být hotova za necelé tři roky.

Komplexní rekonstrukce mostu, ale i stavba nového by dle odhadů vyšla na 550 až 600 milionů korun. Magistrát chtěl upadající kondici mostu v minulosti řešit jeho částečným zbouráním. Na současných pilířích plánoval vystavět nový. Technická správa komunikací tehdy vyčíslila náklady na zhruba 350 milionů korun. Tato možnost však kvůli špatnému stavu pilířů padla.

Autor textu: Filip Jaroševský, Deník METRO