Návrh objízdných tras v době uzavírky Brněnského mostu na silnici II/602 v Jihlavě

  10:24
Modernizace mostu ev. č. 602-043 v Hradební ulici v centru Jihlavy na silnici II/602 bude zahájena 1. dubna 2018. V dopoledních hodinách bude most uzavřen a veškerá osobní, nákladní i městská hromadná doprava bude vedena po navržených objízdných trasách, most nebude přístupný ani pro pěší. Opravy mostu budou probíhat do konce října, 1. listopadu 2018 by měl být most zprovozněn.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

V tuto chvíli informujeme veřejnost o navržených objízdných trasách, které jsou v procesu schvalování, může tedy dojít k jejich „kosmetickým“ úpravám.

  • Navržené objízdné trasy pro osobní automobilovou dopravu:

Navržená objízdná trasa v centru Jihlavy bude vedena obousměrně ulicemi Okružní, Havlíčkovou, Fritzovou, Jiráskovou, Dvořákovou a Hradební. V Okružní ulici bude v maximální možné míře preferována veřejná doprava, tzn. jak linkové regionální autobusy, tak linky MHD. Z důvodů zvýšení plynulosti dopravy budou na Okružní ulici upraveny jízdní pruhy a upraveno parkování. Na klíčových křižovatkách uvnitř města bude upraven cyklus semaforů.

  • Navržené objízdné trasy pro tranzitní nákladní dopravu (vozidla nad 12 t):

Tranzitní doprava nad 12 t povede z Jihlavy směr Havlíčkův Brod po silnici I/38, s nájezdem na dálnici D1 EXIT 112 s variantním sjezdem do konce června EXIT 134 u Měřína dále po II/602 do Jihlavy. Důvodem pro tuto trasu je souběžně prováděná oprava dálnice D1 a uzavření EXITU 119. Po jeho zprovoznění na konci června bude objízdná trasa z D1 svedena na EXITu 119 směr Velký Beranov, dále po II/353 s nájezdem na II/602 a dále do Jihlavy. Trasy budou značeny podle aktuálního stavu modernizace dálnice D1. Ke změnám na této oficiální trase by mělo dojít na přelomu června a července. Objízdné trasy budou důkladně vyznačeny. Poté, co bude navržená objízdná trasa pro tranzit potvrzena a bude odsouhlasena i Ředitelstvím silnic a dálnic ČR a Ministerstvem dopravy, budou automaticky úseky dálnice sloužící jako objízdná trasa průjezdné bez poplatku.

Z vedení objízdných tras pro tranzitní nákladní dopravu bylo zcela vyloučeno město Polná, kapacita průjezdnosti centra neodpovídá očekávanému zatížení.

Pro účely mimořádných událostí, např. uzavření dálnice D1 nebo závažných dopravních komplikací na objízdné trase je připravena i záložní varianta objízdné trasy přes Žďár nad Sázavou, Ždírec nad Doubravou a Havlíčkův Brod.

Výše uvedené informace vychází z návrhu stanovení objízdných tras, který je projednaný s většinou účastníků řízení o trvalé uzavírce mostu. Platí, že konečná verze objízdných tras bude definitivní po projednání na odboru dopravy Magistrátu města Jihlavy v rámci projednání a povolení této trvalé uzavírky.