Nachmelené Chardonnay spojuje víno s pivem, vyvíjeli ho dva roky

  17:48
Ochucená piva a cidery doplní na českém trhu další novinka. Vinařství Vinium z Velkých Pavlovic vyrobilo nachmelené víno, v němž jsou už podle názvu cítit stopy piva. Nový alkoholický nápoj se objeví v českých supermarketech na přelomu dubna a května.

Není tak silný jako víno, ale ani tak „slabý“ jako pivo. Nový produkt s šesti procenty alkoholu od velkopavlovického vinařství Vinium kombinuje chutě obou nápojů.

„Chtěli jsme jít s trendem, protože je dnes doba lehčích alkoholických nápojů. Nicméně stále jsme se chtěli držet i toho hlavního, čemu se věnujeme, a to vína,“ uvedla obchodní ředitelka vinařství Ladislava Antálková.

Novinku vyvíjeli dva roky, tak dlouho se jinému nápoji před uvedením na trh ještě nevěnovali. Investice do nových zařízení je vyšly na více než čtyři miliony korun. 

„Potýkali jsme se s mnoha problémy. Vybírali jsme odrůdu vína, sladový výtažek i chmel. Vyzkoušeli jsme čtrnáct druhů chmelu,“ doplnil provozně-výrobní ředitel Václav Osička.

Zkoušeli i červené víno, to ale přebilo chuť chmele, a tak jako nejlepší nakonec vybrali odrůdu Chardonnay. Chmel i slad používají také český.

Původně si mysleli, že budou s touto novinkou cílit zejména na ženy.

„Vycházeli jsme z toho, že muž si v létě v restauraci dá klasické pivo. Naopak žena ho tolik nepije a běžné víno třeba v teplém počasí nechce. Ale spletli jsme se, protože nachmelené víno oslovuje i muže,“ sdělila Antálková.

V obchodních řetězcích Globus, Penny a Billa je už na skladech přes 130 tisíc lahví o objemu 0,3 litru, na pultech se objeví příští týden.

„Cena se bude pohybovat kolem čtyřiceti korun,“ doplnila obchodní ředitelka. Podle zájmu zákazníků jsou připraveni vyrábět další.

Ve Velkých Pavlovicích také plánují postupně přejít na větší balení i jiné obaly, konkrétně plechovky. Stejně tak se poohlížejí i po zahraničních trzích, hlavně Slovensku. Je také možné, že se do budoucna vydají na další experimenty a zkombinují víno s něčím dalším. Teď hlavně budou sledovat, jak se jejich novinka uchytí mezi spotřebiteli.

Autor: