Pattonův most v Plzni je po tři čtvrtě roce průjezdný bez omezení

  17:04
Řidiči, kteří pravidelně jezdí přes most Generála Pattona v Plzni, si mohou oddechnout. Stavbaři ukončili práce na mostě ve směru z centra a silnice je bez omezení průjezdná. Oprava mostu v opačném směru začne příští rok na jaře.

Most Generála Pattona v Plzni. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Dopoledne už na mostě nebyl jediný bagr. Zmizel i radar, který tři čtvrtě roku snímal každé auto, zda jede maximálně třicítkou. Práce na mostě, který je součástí severojižního průtahu městem, pro letošek skončily na den přesně, jak bylo naplánováno.

Silnice na mostě má opět dva široké jízdní pruhy. Řidiči už nemusejí řešit, jestli mají dost úzké auto na to, aby se vešlo do levého pruhu, který byl při opravě mostu výrazně užší.

„V pátek 15.prosince se otevře na zrekonstruované části mostu i chodník pro pěší. Povrch chodníků na předmostích zůstane až do jara provizorní. I nadále zůstává uzavřený podchod pro pěší pod mostem na straně k centru města,“ vysvětlil šéf plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák.

Tramvaje jezdí po mostě bez omezení od poloviny listopadu. Po dobu rekonstrukce mostu ale jezdily jen po jedné koleji oběma směry.

Až do poloviny března příštího roku budou jezdit auta i tramvaje přes most bez omezení. „Veškerý provoz po mostě v průběhu zimního období je stále v režimu stavby, proto apelujeme na opatrnost a ohleduplnost řidičů i chodců,“ uvedli ve společném prohlášení ŘSD a stavební společnost Colas, která rekonstrukci mostu provádí.

V březnu začne oprava mostu směrem do centra Plzně

Hlavní stavbyvedoucí Tomáš Vodička ze společnosti Colas už před měsícem upozornil, že asfaltový povrch, po kterém auta jezdí, není definitivní. „I dopravní značení je dočasné. Konečný povrch položíme až v příštím roce. Raději na to upozorňujeme předem,“ vysvětlil Vodička

V polovině března příštího roku začne kompletní rekonstrukce zbývající poloviny mostu. Tramvaje budou mít k dispozici opět jen jednu kolej pro oba směry, o kterou se budou střídat. Auta budou směrem do centra jezdit ve dvou zúžených pruzích. Podmínky budou podobné jako při letošních opravách mostu.

V závěru roku 2018 ale bude most ve směru do centra vypadat jinak, než nyní. Bude na něm užší chodník, ale místo současných dvou na něm budou tři jízdní pruhy pro auta.

Pattonův most byl dokončený v roce 1972, je dlouhý 203 metrů. Původně mu hrozila kompletní demolice, ale sondy ukázaly, že je v lepším stavu, než se původně předpokládalo. Proto stačí jeho kompletní rekonstrukce. Je to společná akce ŘSD a města Plzně. Náklady na opravu se pohybují kolem 138 milionů korun bez DPH.

Autor: