Vary začnou opravovat menší mosty, jako první přijde na řadu Koptův

  8:58
Koptův most a most u letního kina. To jsou dva nejzásadnější projekty renovace mostních konstrukcí v majetku Karlových Varů naplánované na příští rok. Radnice ovšem musí počítat s tím, že v následujících letech mosty spolykají miliony korun.

A zdaleka nejde jen o Dvorský, na jehož žalostný stav upozorňovalo už minulé vedení města.

„Jenom pro příští rok máme v rozpočtu čtyři miliony korun na diagnostiku čtyř lávek a osmi mostů, které jsme vybrali na základě měsíc starých mostních prohlídek,“ uvedl náměstek karlovarské primátorky Petr Bursík.

Radnice však podle něj vypsala ještě samostatně výběrové řízení na diagnostiku Chebského mostu. Ta by měla podle předpokladů stát do 800 tisíc korun.

Práce na rekonstrukci karlovarských mostů v majetku města však zatím komplikuje ten v Doubí. Je stále zavřený a čeká jej demolice. Práce by na něm podle nejoptimističtějších prognóz měly začít v prvním čtvrtletí příštího roku (podrobněji v článku Na zavřeném Doubském mostě ve Varech se začne pracovat až příští rok).

Ředitelství silnic a dálnic, jež jej spravuje, v listopadu vypsalo výběrové řízení na firmu, která provede jak demolici, tak výstavbu mostu nového.

Karlovarské mosty

v roce 2019 je čeká diagnostika

  1. Ostrovský most (rampa a přes trať)
  2. Chebský most (část přes řeku)
  3. Poštovní most
  4. Lázeňský most
  5. Mickiewitzův most
  6. Most v Cihelnách
  7. Most v Rolavské ulici
  8. Tunel v korytu lanovky na Tři kříže

„Samotné výběrové řízení potrvá asi dva měsíce. V lednu bychom tedy mohli podepsat smlouvu. Pokud výběrové řízení dopadne dobře a nikdo se proti jeho výsledkům nebude odvolávat, čímž by se termín zahájení prací zbrzdil, očekáváme zahájení prací někdy na přelomu ledna a února,“ naznačil ředitel regionálního pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Lukáš Hnízdil.

Dokud nebude stát nový most v Doubí, bude prakticky nemožné začít s rekonstrukcí jakékoliv další stavby přes Ohři. Město tak může opravovat jen menší konstrukce. Jako první přijde na řadu Koptův most.

„Podle projektové dokumentace pro provedení stavby byl stanoven rozpočet nového mostu na 8,5 milionu korun a rozpočtové opatření je celkem na devět milionů,“ konstatoval náměstek Bursík. Původní odhady nákladů se přitom podle něj pohybovaly kolem šesti milionů.

Teprve po dokončení Doubského mostu může radnice začít uvažovat o opravě „svých“ mostů přes Ohři. Stavba v Doubí by měla být hotová do konce příštího roku, na rok 2020 už přitom město chystá opravu mostu ve Dvorech.

„Nemáme důvod nevěřit, že Ředitelství silnic a dálnic avizovaný termín nedodrží. Nicméně máme připravenou krizovou variantu, která spočívá s objízdnými trasami. Chceme být připraveni na vše,“ podotkl Petr Bursík.

Stále intenzivnější jsou přitom podle jeho slov úvahy o vybudování zcela nového mostu přes Ohři v prodloužení Charkovské ulice. Kvůli finanční náročnosti stavby však bude nutné hledat dotační tituly. Radnice musí přihlížet i k dalším aspektům zamýšlené výstavby.

„Musíme jednat s vlastníky pozemků kolem dolního nádraží a areálu bývalého pivovaru,“ naznačil náměstek, který věří, že se podaří najít společné stanovisko. „Až budou tyto dvě otázky vyřešeny, okamžitě začínáme projektovat. Bohužel město ztratilo minimálně dva roky času,“ dodal Petr Bursík.

Koptův most v Karlových Varech

Koptův most v Karlových Varech

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz