Konec čekání u přejezdu na Domažlické v Plzni, auta už jezdí po mostě

  16:18
Motoristům se dnes otevřel přes kilometr dlouhý nový úsek Domažlické ulice v Plzni. Řidiči teď už nemusejí čekat na frekventované silnici před železničním přejezdem, ale jedou po mostě nad tratí.

V deset hodin dopoledne muži ve výstražných vestách odstranili značky zakazující vjezd na most nedaleko sokolovny a pak o kilometr dál u panelárny v Zátiší. Tím okamžikem všechna auta včetně trolejbusů poprvé vjela na 1120 metrů dlouhý nově postavený úsek Domažlické ulice.  

„Zprovozněním mostu zmizel i poslední železniční přejezd na této frekventované silnici ve městě,“ řekl prokurista společnosti Swietelsky stavební Pavel Brůžek.

Železniční přejezd na Domažlické byl jediný ve městě, po kterém přejížděly přes trať i trolejbusy. 

Nové silnici muselo ustoupit několik budov. Řidiči jedoucí od centra města po přejetí mostu nad tratí Plzeň - Cheb už nejedou do provizorního esíčka, kterým se vraceli na původní Domažlickou, ale pokračují dál na nový most, který překlenul narovnanou a rozšířenou železniční trať Plzeň - Domažlice.

Po sjetí z nového mostu auta čeká nově vybudovaný kruhový objezd, který usnadní napojení okolních firem a areálu škodovky na hlavní silnici. Pak se už přestavěná komunikace napojí na původní trasu.

Fotogalerie

Nová silnice má pro každý směr jeden jízdní pruh. Podle projektantů je ale vše připravené tak, že kdyby na Domažlické zesílila doprava, nebude složité hned vedle dostavět další dva jízdní pruhy.  

Otevření nové silnice zpozdily problémy s izolacemi na novém mostě přes domažlickou trať. Když stavbaři položili poslední vrstvu asfaltu, vozovka na mostě se zvlnila. Příčinou byl zřejmě vadný materiál použitý jako izolace. Firma tak musel všechny asfaltové vrstvy odfrézovat, konstrukci mostu obnažit až na beton, udělat nové izolace a pak znovu položit asfaltové vrstvy.

„Byl to velký objem prací, rychleji to nešlo,“ vysvětlil dvanáctidenní zpoždění otevření silnice mluvčí stavební firmy Zdeněk Zuntych.

Začátkem příštího roku by měly skončit i všechny práce spojené s narovnáním a přidání druhé koleje na domažlické trati mezi nádražím Plzeň - Jižní předměstí a plánovanou odbočkou na novou trať směrem k Domažlicím u Nové Hospody na okraji Plzně.

Začaly práce na přestavbě Domažlické ulice v Plzni (4. dubna 2018)

Vybudování železničního přesmyku domažlické trati bude stát víc než miliardu korun, což je cena, s jakou společnost Swietelsky vyhrála ve výběrovém řízení. Dražší je nejen nový kolektor pro uložení sítí vybudovaný pod chebskou i domažlickou tratí, který vznikal při zachování provozu vlaků.

„U části zeminy byla při kontrolním odběru vzorků zjištěna kontaminace arzenem, bylo ji proto nutné odvézt na specializovanou skládku. To zvýšilo náklady na její uložení i přepravu na větší vzdálenost. Dodatek k uzavřené smlouvě řeší i vícepráce spojené s přeložkami kabelů, které ve skutečnosti byly jinde, než podle dokumentace měly být,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Bagr v Plzni rozebírá domy (16. července 2017)

Přeložku silnice a navazujících staveb platí Ředitelství silnic a dálnic společně s městem Plzní, investorem přestavby železniční trati je SŽDC. Práce spojené s přestavbou domažlického železničního přesmyku by měly skončit na začátku příštího roku.    

Plzeň v současnosti připomíná obrovské staveniště, v každé z velkých městských částí je rozkopaná nejméně jedna z hlavních ulic.

Autor: