Kraj jednal s odpůrci Prodloužené Rudné. Náměstek hejtmana věří v dohodu

  9:10
Krajský úřad Moravskoslezského kraje se vložil do sporu mezi Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a lidmi, kteří zatím stále blokují stavbu zhruba 400 metrů dlouhého úseku Prodloužené Rudné. Ten spojí Rudnou ulici s novou silnicí I/11 mezi Ostravou a Opavou a tvoří obchvat ostravského obvodu Poruba.

Prodloužená Rudná se začíná řadit mezi „nekonečné“ silniční stavby. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

„Chceme předejít případným dalším průtahům, kraj se může stát zprostředkovatelem jednání,“ vysvětlil hejtman Ivo Vondrák (ANO) pohnutky ke svolání jednání. Společně s Vondrákem se rozhovorů účastnili krajští náměstci Lukáš Curylo (KDU-ČSL) s Jakubem Unuckou (ODS).

Jednání trvalo přibližně hodinu. „Dohodli jsme se, že nám druhá strana do konce roku předloží seznam všech svých požadavků, který pak předáme ŘSD, a u nás v Ostravě zprostředkujeme setkání vedení ŘSD s odpůrci stavby. Chci pozvat také ministra dopravy Dana Ťoka,“ nastínil Vondrák.

Unucka dodal, že schůzka by se mohla konat už v lednu. „Mám pocit, že se obě strany chtějí dohodnout. Tentokrát opravdu,“ řekl. Oba politici ovšem další podrobnosti nechtěli komentovat.

Ředitelství silnic a dálnic iniciativu kraje vítá

Stejně tak učinil jeden z odpůrců stavby Dušan Richtár. „Omlouvám se, ale dohodli jsme se, že schůzku nebudeme komentovat,“ reagoval na dotaz MF DNES.

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl upozornil, že znění dohody nezná. „Ale v zásadě vítáme vše, co povede k racionální a zákonné dostavbě Prodloužené Rudné,“ sdělil mluvčí.

„Máme nastartované kroky, které k dostavbě vedou (vyvlastnění, pozn. red.), ale pokud najdeme jinou, rychlejší cestu, tak to bude jen dobře,“ dodal.

Mluvčí také uvedl, že z Prodloužené Rudné už je postaveno 6,6 kilometru, chybí pouze necelý kilometr. „Nejpozději třicet dní po vydání stavebního povolení můžeme začít stavět,“ řekl.

Prodloužená Rudná se staví od roku 2010. Nedávno projekt získal souhlasné stanovisko EIA týkající se posouzení vlivu stavby na životní prostředí. V případě rychlého získání stavebního povolení by úsek mohl být dokončený na konci příštího roku, reálnější je však pozdější termín.

Autor: