Vary opraví dvě důležité zastávky MHD včetně hlavního uzlu u Tržnice

  8:46
Karlovy Vary čeká rekonstrukce dvou důležitých dopravních uzlů MHD. Vedení radnice tak navazuje na plány svých předchůdců, kteří chtěli upravit frekventované zastávky Tržnice v centru města a Rozcestí U Koníčka, kde se potkávají části Rybáře, Dvory a Stará Role.

Hlavní uzel městské hromadné dopravy u karlovarské Tržnice. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Tržnici protíná více než dvacítka linek MHD i příměstské spoje do Ostrova, Jáchymova či třeba Potůčků.

„Nad modernizací sedíme s ředitelem Kanceláře architektury města, panem architektem Kroppem. Nechceme, aby se opravou vyřešily jen dva perony, ale díváme se i na okolí s dosahem k parkovišti ve Varšavské ulici a tak dále,“ řekl primátorčin náměstek pro dotace a strategie Tomáš Trtek (ANO).

Předpokládá, že město nebude dělat vše v jednu chvíli, nýbrž postupně v okruhu několika stovek metrů od důležité zastávky.

„Teď čekáme na dokončení projektu k rekonstrukci terminálu. Poté se zase sejdeme v nějakém fundovaném složení a budeme jednat o vypsání soutěže i řešení nejbližšího místa terminálu,“ uvedl Trtek.

Vedení radnice chce podle něj na rekonstrukci včas upozornit pasažéry. Kdy přesně chce město s rekonstrukcí začít, ale náměstek neřekl.

„Uskuteční se za pomoci dotace z Integrovaného plánu rozvoje území a upřeme všechny síly k tomu, aby byla nejzazší časová hranice do 30. září 2020. Na základě tohoto termínu musíme určit bezpečný začátek, abychom to zvládli,“ naznačil náměstek.

Kromě Tržnice má v budoucnu doznat stavebních změn také Rozcestí U Koníčka. V tomto dopravním uzlu v současné době staví linky MHD 1, 3, 9, 13, 15, 22, 23, 51 a T. Dále jsou to ale také spoje mezi krajským městem a Sokolovem, Loktem, Nejdkem, Chodovem, Vintířovem, Horním Slavkovem, Vřesovou a Novou Rolí.

„Měli jsme k tomu jednání s dopravním inženýrem. Vyhodnocuje všechny čtyři varianty, které byly kdysi dávno zpracovány. Na základě jeho doporučení se budeme snažit rozpracovávat jednu z možných variant,“ informoval primátorčin náměstek pro investice Petr Bursík (ODS).

Plánované úpravy uzlů kvituje ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary Lukáš Siřínek. „Velice to vítáme. Pro naše cestující by mělo dojít ke zvýšení komfortu, takže jsme moc rádi,“ řekl.

Podle mluvčího radnice Jana Kopála bude stát modernizace zastávek miliony korun. „Tržnice, respektive rekonstrukce ploch před terminálem v ulici Varšavská, měla už v loňském rozpočtu 13,5 milionu korun, ale teprve se tvoří dokumentace, předpokládané náklady ještě nemáme,“ informoval.

Město se chce podle něj o dotaci z Integrovaného plánu rozvoje území ucházet v obou případech, tedy i u Rozcestí U Koníčka. Činit by mohla až 85 procent. Vedení města nyní dostalo do ruky také první výstupy týkající se dlouho očekávaného generelu dopravy. Jde o strategický dokument, který poradí, jak naložit s veškerou dopravou v krajském městě.

„Finální verzi pro zveřejnění bude předcházet ještě veřejné projednání,“ uvedl Jan Kopál. Podle Tomáše Trtka by měl jít dokument ruku v ruce s územním plánem města (podrobněji o něm v článku U nového územního plánu Varů měli lidé připomínky hlavně k obchvatu). Jeho návrh se dočkal prvního veřejného projednání koncem února. Lidé k němu mohli podávat připomínky do středy.