Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitem mezi suvenýry jsou ve festivalových Varech hrnky a ponožky

  9:04
Stovky návštěvníků karlovarského filmového festivalu využívají možnosti odvézt si suvenýr s logem 53. ročníku. Tradičně plní dva festivalové shopy, které se zájemcům otevřely ve foyeru Thermalu a před hotelem samotným.

Mezi suvenýry je opět největší zájem o hrnečky s festivalovým logem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Největší zájem je asi o ponožky a hrnečky. Letošní novinkou je thermohrneček, který už začíná být nedostatkovým zbožím,“ usmívaly se prodavačky v Thermalu.

Za klasický hrnek zákazníci zaplatí 120 korun, stejně jako za ponožky, termohrneček nabízejí festivalové obchody za 180 korun. K nejdražším suvenýrům patří festivalová taška, která stojí 590 korun, levnější látkovou variantu seženou lidé za 200 korun.

V nabídce jsou také trička, zapalovače, kšiltovky či třeba náušnice. To vše ve dvou barevných variantách. Zákazníci mohou volit buďto černo-bílou anebo červeno-černou. Častěji ale podle prodavačů sahají po té druhé. „Červená je v logu poprvé, tak asi proto je pro ně zajímavější. Je to samozřejmě individuální, asi jako s logem,“ vysvětlovaly prodavačky.

Ke spokojeným zákazníkům festivalových shopů se letos řadí divák Petr z Karlových Varů. K prodejním pultům se vypravil hned v pátek, kdy přehlídka začala.

„Po zkušenosti z loňska jsem totiž nevěřil, že na mě zbude něco hezkého,“ řekl. Suvenýry si koupil stejné jako každý rok. Jeho sbírku obohatil hrnek, termohrnek a také tři páry ponožek. Letošní logo se mu prý velice líbí. „Nejdřív tomu tak nebylo, ale už na něj pár dní koukám a musím říct, že je geniální. Stejně jako každý rok,“ uvedl.

Autorem loga filmového festivalu je tradičně studio Najbrt a pohrává si v něm s číslicemi 53 a také 35. „Tentokrát stavíme na nostalgii po celuloidovém filmu, jenž byl inspirací pro grafickou podobu plakátu, ve kterém možná najdete číslo 53. Úvodní film Lásky jedné plavovlásky Miloše Formana se promítal z 35mm pásu. Je všechno jenom náhoda?“ uvedlo studio na svém webu.

Na vizuálu pracoval Marek Pastora, který je i tvůrcem prasátka, tedy hitu 49. ročníku přehlídky.