Průsak vody na Bořislavce řeší policie jako obecné ohrožení z nedbalosti

  13:14,  aktualizováno  15:10
Pražská policie zahájila trestní řízení kvůli nedělnímu průsaku vody do stanice metra A Bořislavka, spatřuje v něm obecné ohrožení z nedbalosti. Podle pražského dopravního podniku průsak způsobily stavební práce probíhající nad tubusem.

Kvůli průsaku vody do stanice metra A Bořislavka nejezdí metro mezi Náměstím Míru a Petřinami (21. října 2018). | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

„Ještě v průběhu nedělního odpoledne vyšetřovatelé zajistili ve veškerou stavební dokumentaci a zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu obecné ohrožení z nedbalosti,“ uvedla mluvčí policie Andrea Zoulová.

Kvůli vodě prosakující do metra v neděli dopoledne nejezdily na dvě hodiny vlaky mezi stanicí Náměstí Míru a Petřiny.

Podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové způsobily průsak stavební práce nad tubusem metra, kde roste nový obchodní dům Bořislavka Centrum. Za projektem stojí společnost KKCG Real Estate.

Vodu se podařilo svést mimo kolejiště a soupravy budou Bořislavkou až do odvolání projíždět sníženou rychlostí. Tubus metra zůstává podle statiků bezpečný.

„Po konzultaci se zástupcem firmy, která provádí na stavbě geomonitoring a statikem Metroprojektu, bylo konstatováno, že po statické stránce je stavba v pořádku a poškození nebrání provozu,“ dodala mluvčí dopravního podniku s tím,  že byly rovněž poškozeny dvě soupravy.

Podle oficiálních stránek obchodního centra Bořislavka na Facebooku probíhají výkopové práce od letošního května a provádí je firma Living 77. Stavební jámu zajišťuje společnost Zakládání staveb, která je za průsak zodpovědná.

„Průsak vody do tubusu metra byl způsoben vrtáním místa pro zemní kotvu, která zajišťuje stabilitu stavební jámy. Tuto dočasnou konstrukci má na starosti společnost Zakládání staveb, která je pro tyto práce jednou z nejzkušenějších společností v České republice. Chyba vznikla tím, že byl chybně navržen sklon zemní kotvy. S dodavatelem situaci řešíme,“ uvedla mluvčí budoucího obchodního komplexu Bořislavka Centrum Dita Vašíčková.

Možné dopady na konstrukci metra jsou podle Vašíčkové pravidelně sledovány a měření dosud neukázala žádné změny.

Základy stavby jsou umístěny podél tubusu v ochranném pásmu metra. V nejbližším bodě jsou oba objekty od sebe vzdálené pět metrů. 

Proto developer obchodního komplexu potřeboval kromě stavebního povolení Prahy 6 také kladné stanovisko dopravního podniku, které před stavbou získal.

Autor: