Pytloun láká do hotelů elektromobilisty, první dobíjecí stanice už stojí

  16:24
Jezdit elektromobily je čím dál běžnější, a tak se k trendu připojila i síť hotelů Pytloun. Ve třech zařízeních v Libereckém kraji už má dobíjecí stanice. A přibudou další.

Lukáš Pytloun ukazuje nabíjecí stanici u Grand Hotelu Imperial v Liberci. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Zatím jsou to Pytloun Grand Hotel Imperial, Pytloun Wellness Travel Hotel a Pytloun Wellness Hotel Harrachov. Zhruba do měsíce, až obdržíme další várku, je budeme mít už na všech, celkem na sedmi hotelích,“ uvedl hoteliér Lukáš Pytloun.

Jeho sblížení se světem elektromobility se odehrálo někdy před rokem a půl.

„Tenkrát jsem měl vypůjčený elektromobil Nissan Leaf. Poté jsme využívali ve firmě dodávku na elektrický pohon Nissan NV 200. A zjistil jsem, že je to super,“ vzpomínal Pytloun.

Stačilo napsat do Tesly

Náklady na provoz jsou totiž nízké; personál si nadto vůz oblíbil.

„Nedivím se, jede se s tím hezky, auto má i slušné zrychlení. Zjistili jsme, že jej ale není moc kde dobít – v Liberci jsou jen dvě stanice. Na tom nám projekt na využívání elektromobilů ztroskotal,“ vyprávěl Pytloun.

Zrodil se ale nápad a k jeho uskutečnění nebylo daleko.

„Před půl rokem jsme napsali do firmy Tesla, která dodává dobíjecí stanice na svoje vozy i na automobily jiných značek. Požádali jsme je, zda by nám – ať už bezplatně nebo za peníze – nepůjčili dobíjecí stanice. A oni nám je poskytli,“ řekl hoteliér.

Instalace stanice pro jeden hotel stojí něco mezi dvěma a třemi sty tisíci korun. „To je částka, která je pro mne ještě akceptovatelná. Pokud totiž osadíme dobíjecími body všechny hotely, můžeme do roka elektrifikovat celou firmu,“ uvažoval Pytloun.

„Ti, kteří jezdí třeba do Prahy, budou stále používat auta se spalovacími motory, ale kolegové, kteří jezdí jen takzvaně kolem komína a urazí méně kilometrů, mohou využívat elektřinu.“

Hosté už nemusí parkovat u iQlandie

Důležité je ale i pohodlí hostů.

„Když k nám někdo s elektromobilem přijel, musel jej zaparkovat pod námi u iQlandie a dobíjet tam. A to pro nás není dobré,“ přiznal Pytloun.

Dobití hostova vozu vyjde hotel na pár stokorun, nic se mu však neúčtuje.

„Průměrná částka za ubytování u nás je o dost vyšší, a tak se jedná o peníze, jež můžeme velkoryse oželet,“ poznamenal Pytloun.

Samotný hoteliér sice doposud jezdí vozem se spalovacím motorem, to se ale má záhy změnit.

„Půjdu sám příkladem,“ usmál se.

„Jako rodinný vůz na delší trasy si ponecháme auto s dieselovým motorem. Ale pro sebe si koupím elektromobil. Najezdím po Liberci osm set až tisíc kilometrů měsíčně, takže mi bude stačit něco menšího.“