Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Liberec chce vědět, kudy povede trať do Rochlice. Objednal si zaměření

  6:42
Příprava stavby tramvajové trati do Rochlice pokračuje, Liberec zadal pořízení geodetického zaměření. Vyjde na 550 tisíc korun a má z něj vyplynout přesné umístění tratě v úseku Rybníček - tř. Dr. Milady Horákové - Dobiášova - Zelené Údolí

Vizualizace jedné z variant. | foto: Vizualizace: CTECH

Podklady mimo jiné poslouží pro dokumentaci k územnímu řízení. „Geodetické zaměření je nezbytné pro dokumentaci. Musí se zaměřit stávající stav a přesné vedení navrhované trati. Zjistíme, jaká povolovací řízení budou zapotřebí, kde budeme muset vykupovat pozemky nebo nemovitosti, měli bychom znát bilanci zemních prací,“ vysvětlil David Novotný, vedoucí odboru správy veřejného majetku liberecké radnice.

Projektanti nové tramvajové trati budou mít také větší představu o ceně stavby.

„Říkat, kdy je reálné získání stavebního povolení, je v tuto chvíli ještě předčasné,“ uvedl liberecký radní a člen představenstva dopravního podniku Martin Čulík. „Nechci hovořit o krátkých lhůtách, i když mnozí mají představu, že se příprava vleče. Je to liniová stavba uprostřed města v náročném terénu. My chceme mít projekt dobře připravený,“ dodal Martin Čulík.

Stále existuje možnost získat na stavbu dotační peníze. Radní letos v březnu odhadoval náklady stavby na zhruba 850 milionů korun.

„Když z toho spočítám, že 85 procent může pokrýt dotace, pak z vlastních zdrojů by mělo město zaplatit zhruba 120 milionů,“ vypočítal tehdy radní Čulík.

Aby ale město na dotace dosáhlo, musí mít schválené územní rozhodnutí a nejlépe vydané stavební povolení. Opoziční zastupitel Jaroslav Zámečník tehdy namítal, že podle nové studie, která navrhovala několik tras z Rybníčku do Rochlice, se investiční náklady šplhaly nad dvě miliardy korun. Obával se, že na dvě miliardy město nedosáhne.

Kromě toho, že tramvajová trať do sídliště, kde žije 15 tisíc lidí, pomůže zlepšit dopravní obslužnost, může do budoucna pomoci řešit i nedostatek řidičů autobusů. Jedna tramvajová souprava totiž pojme tolik cestujících jako tři autobusy.

Tramvaj do Rochlice už v minulosti jezdila. Její provoz byl zahájen v září 1899. V 60. letech minulého století byla ale zrušena a místo tramvají začaly jezdit autobusy.

Autor: