Společnost Eurovia CS se mohla do dokončení pustit letos v srpnu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uspělo u krajského soudu, který zamítl žalobu majitele pozemku proti vyvlastnění. Sporný pozemek byl posledním, který byl k dokončení stavby potřebný.
„Už máme zapsán na ŘSD i sporný pozemek u Lhotic a jednáme tak o možnosti zprovoznit dálnici bez jakéhokoliv omezení,“ oznámil v srpnu ředitel ŘSD Radek Mátl.
Do provozu se tak do konce roku dostane dalších téměř 11 kilometrů D3. Dosavadní termín otevření byl březen příštího roku, ale práce se nakonec podařilo o něco zrychlit. Tato část vyjde na 933 milionů korun bez daně.
Letos v červnu už ŘSD jeden úsek otevřelo, byla to navazující část Bošilec - Ševětín o délce osm kilometrů. Pro řidiče to znamená především rychlejší spojení mezi Táborem a Budějovicemi. Celkově bude mít na konci roku D3 přibližně 70 kilometrů.
Dál se naopak nepodařilo vyřešit podobný spor a dokončit tak krátkou část D3 u Tábora. Problém se táhne už několik let.
V současné době se D3 staví také kolem Českých Budějovic. Pracuje se na dvou úsecích Úsilné – Hodějovice a Hodějovice – Třebonín. Od Mezna k rakouským hranicím by měla být D3 hotová v roce 2024.
Chybí kompletní středočeská část dálnice, politici ji slibují do roku 2028. Termín se už však mnohokrát odsouval a jednotlivé projekty naráží na odpor některých obcí a obyvatel, u kterých má D3 vést.
Sporný úsek byl poblíž Lhotic.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz