„Stavební firma teď všechny síly vrhla na nádraží, aby tam práce pokročily rychleji, a jakmile to bude možné, vrátí se na křižovatku,“ poznamenal starosta.
Křižovatka má totiž stejného dodavatele jako další velká dopravní stavba, do níž se město letos pustilo. Jde o kompletní rekonstrukci autobusového nádraží. Obě akce jsou od sebe vzdálené pár stovek metrů a skončit měly do podzimu.
Pozemek, kvůli němuž nyní stojí stavba křižovatky, patří společnosti Ahold. Ta provozuje v blízkosti staveniště prodejnu potravin a podle dostupných informací není problém v tom, že by s natažením kabelu nesouhlasila. Protahuje se však schvalovací proces.
Znovu by se práce měly rozjet zhruba za týden. Brzy poté se rozšíří do ulice Tovární, která vede k průmyslové zóně a k sídlišti U Letiště. Křižovatka, na níž dosud platí jen omezení provozu, pak bude v jednom úseku zcela uzavřená.
„Pracovat se bude právě mezi prodejnou Albert a gymnáziem,“ potvrdil Seifert.
V ulici Palackého, která tvoří hlavní průjezd městem, bude omezena rychlost.
Stavebním firmám chybí pracovníci
Potíže řešila radnice také u nádraží. Kanalizace byla zakreslená jinde, než ve skutečnosti vedla, a problém byl i s podložím
„To jsou věci, které provázejí každou podobnou stavbu a nedají se předvídat,“ podotkl Seifert.
Aktuální zpoždění v případě nádraží je zhruba týden. „S dokončením nevidím problém,“ reagoval šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Práce, jež bude zajišťovat kraj, navážou až v samém závěru. Do jeho správy totiž patří jen ulice Palackého, na níž se bude – v místech napojení obou staveb – pokládat nový povrch.
Více než technické potíže však silničáře trápí nedostatek stavbařů. „Staveb je hodně a kapacity firem nestačí, s tím bojujeme,“ dodal Malý.
Se stavbou kruhové křižovatky je spojená i oprava parku v Masarykově ulici, kam se přesunula socha T. G. Masaryka. Je jediným objektem, který musel nové křižovatce ustoupit. Práce v parku mají skončit v závěru léta.