Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křižovatku předělali kvůli semaforům. Ani po několika týdnech nesvítí

  15:14
Na podzim nechali správci silnic v Pardubicích rekonstruovat křižovatku silnice I/36 a odbočky do Doubravice. Hlavním cílem bylo osazení semaforů, které budou řídit provoz komplikovaný zejména v ranní a odpolední špičce. Jenže ani po několika týdnech semafory stále nefungují.

Smyslem úprav křižovatky na výjezdu z Pardubic na Semtín a Lázně Bohdaneč byla vyšší plynulosti provozu a především jeho bezpečnost. Ačkoli práce skončily v první polovině prosince, semafory stále nesvítí.

Fotogalerie

„Je to trapné, už mohly blikat na konci listopadu, kdy už se tady nepracovalo. Asi to ztroskotalo na úřednickém šimlovi,“ komentoval pohled na nefungující semafory jeden z řidičů.

Úprava křižovatky byla financovaná ze Státního fondu dopravní infrastruktury s náklady zhruba 10 milionů korun. Režii měla Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS). Podle jejího ředitele za zdržení mohou energetici.

„Čekáme na povolení připojení od distribuce ČEZ. Žádost o zvláštní přípojku jsme podali v polovině prosince, ale tato organizace pracuje v režimu dlouhodobějších dodávek,“ řekl šéf SÚS Miroslav Němec.

Červená barva nebude zastavovat auta pravidelně

Než se auta přijíždějící směrem od Hrádku a Doubravic zapojí do proudu vozidel na hlavní silnici, stojí v tomto místě v koloně, což občas vede k riskantnímu vyjíždění. Prostor pro takový manévr navíc často závisí na shovívavosti řidičů na hlavní, kteří se musí s kolegy na vedlejší domluvit s pomocí „probliknutí“.

Režim semaforů bude nastavený tak, aby se řidičům na hlavní silnici objevilo červené světlo až při určitém počtu aut jedoucích z vedlejší.

Novinkou poblíž křižovatky je také to, že trolejbusy a autobusy městské hromadné dopravy nezastavují v jízdním pruhu, ale v samostatném zálivu. Pro chodce je určen nový přechod s dělícím ostrůvkem.

„Ostrůvky i zastávka hlavní dopravní proud trochu zpomalily, takže se nyní dá i bez semaforů na hlavní silnici častěji vyjíždět,“ konstatoval ředitel krajských silničářů.

Stavba je podle něj vlastně nultou etapou výstavby průmyslové silnice od pardubického Globusu až po odbočku na Černou u Bohdanče, díky které tímto úsekem projedou do průmyslové zóny kamiony z nově budované dálnice D35. Na okraj Pardubic přijedou po čtyřproudové takzvané Hradubické silnici I/37.

Úpravy křižovatky silnice I/36 a odbočky do Doubravic.

Úpravy křižovatky silnice I/36 a odbočky do Doubravic.