Silničáři ve Zlíně značí čáry ve špičce. Pracujte o víkendu, říká kraj

  12:16
Silničáři ve Zlíně stříkají vodorovné značení na komunikace v době, kdy je největší provoz. Komplikují tím už tak špatnou dopravní situaci v krajském městě. Vedení hejtmanství slibuje změnu.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Projet přes centrum Zlína v dopravní špičce je dlouhodobě velký problém. O to víc udivilo a zároveň naštvalo spoustu řidičů, že firmy, které si najali krajští silničáři, v posledních dnech stříkaly vodorovné značení na opravených cestách právě v tuto dobu.

Například ve čtvrtek odpoledne dělníci pracovali na části zrekonstruovaného nadjezdu. Po něm denně projede až šestnáct tisíc automobilů, slouží totiž jako hlavní příjezd na největší zlínské sídliště Jižní Svahy.

Během prací byl jeden jízdní pruh ze dvou v tomto směru uzavřený v délce několika desítek metrů, kvůli čemuž se tvořily dlouhé kolony.

„Nechápu, proč to musejí silničáři dělat právě teď, kdy se městem pořádně nedá projet. Nemůžou si vybrat lepší čas, kdy není provoz tak hustý, třeba brzy ráno, večer nebo o víkendu?“ zlobí se řidič Petr Formánek.

Záleží na dobrém počasí

Firma nejdříve hned po skončení rekonstrukce vyznačí barvou jízdní pruhy, šipky, případně přechody pro chodce. To je však jen provizorium. Zhruba po měsíci provede plastový nástřik, který je kvalitnější, dražší a trvanlivější.

Kritika zaznívá také z Uherského Hradiště

Dopravní komplikace způsobili silničáři (konkrétně firma najatá Ředitelstvím silnic a dálnic ČR) před několika dny i v Uherském Hradišti. Vysloužili si za to kritiku od řidičů i místní samosprávy. V pondělí ráno se pustili do oprav povrchu mostu přes řeku Moravu, který je jednou ze dvou přístupových cest do města. Řidiči stáli v několikakilometrových kolonách, autobusy měly až téměř hodinová zpoždění. Práce trvaly necelé tři dny, podle řidičů by bylo vhodnější jejich naplánování na víkend.

„Musí se stříkat na suchou vozovku, takže využíváme dobrého počasí. Nedá se to dělat brzy ráno nebo večer, kdy je cesta vlhká,“ reagoval šéf ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Podle něj víkendy přicházejí v úvahu, ale pouze za dobrého počasí, a pokud to nekoliduje s termínem dokončení prací.

„Působíme na zhotovitele, ať využívají více víkendy. Chceme, aby to koordinovali s dopravním podnikem a minimalizovali dopravní komplikace,“ řekl Malý.

Při nástřiku vodorovného značení na nadjezdu navíc došlo k dalšímu problému. Když trolejbus mířící na Jižní Svahy objížděl uzavřený jízdní pruh, vypadl mu sběrač a shodou nešťastných náhod zkratovalo trolejové vedení. V ten moment se všechny trolejbusy v oblasti Jižních Svahů na dvacet minut zastavily, než dopravní podnik závadu odstranil.

„Situaci komplikoval hustý silniční provoz odpolední dopravní špičky,“ poznamenal hlavní dispečer Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Polách.

Náměstek hejtmana: Zkusíme to dát do pořádku

Krajští silničáři před časem opravovali také Dlouhou ulici ve středu Zlína. A situace se tam opakovala - na přelomu minulého a tohoto týdne začali stříkat čáry, šipky a přechody pro chodce přímo v dopravní špičce. Řidiči nechápali.

„Proč se musí dělat vodorovné značení na Dlouhé v pondělí odpoledne v 15.30, kdy je ve městě největší chaos? Proč se to nedělá v centru města o víkendu? A když to o víkendu nejde, tak proč se to nedělá aspoň mezi 9 a 12 hodinou? Proč se čeká na špičku?“ zlobil se na Facebooku Radek Koláček.

Zdůvodnění silničářů je stejné. „Navíc jsem nezaznamenal, že by tam byly nějaké dopravní problémy,“ podotkl Malý.

Nicméně řidiči by se zlepšení situace mohli dočkat. Náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Botek chápe argumentaci silničářů, že se práce musejí dělat během dne, ale i on preferuje sobotu či neděli.

„Jde samozřejmě i o peníze, ale v případě větších měst v kraji s tím souvisí komfort řidičů. Souhlasím s tím, že by se tyto doplňkové práce měly dělat o víkendech, abychom co nejméně obtěžovali šoféry,“ uvědomuje si Botek, který o tom bude jednat s krajskými silničáři. „Zkusíme to dát do pořádku,“ slíbil.

Autor: