Kampaň stran před komunálními volbami v Pardubicích už odstartovala

  16:10
Tak jako se začínají pamlsky pro děti na Vánoce objevovat na pultech supermarketů již od září, tak i politické strany začaly letos s kampaní před podzimními komunálními volbami nyní. Po Pardubicích se již objevily billboardy. Největší favorit komunálních voleb, hnutí ANO, s kampaní vyčkává až na úplný konec prázdnin.

Silnice a chodníky v Pardubicích už nyní lemují billboardy, které mají upozornit na komunální volby. | foto: archiv MAFRA

Přehlídka volebních stran v minulých dnech začala. S billboardem Nakopněme Pardubice by Občanská demokratická strana zřejmě hezky uspěla v nedalekém Hradci Králové. Zda však brzký nástup volební kampaně ovlivní voliče v Pardubicích, bude jasné za dva měsíce.

„Naše billboardová kampaň bude dvousložková. Tato první část má lidem nasadit brouka do hlavy. Druhou, konkrétnější, s tvářemi a programem, spustíme začátkem září,“ uvedl lídr ODS v Pardubicích Karel Haas. Modrá strana připravuje i další prvky kampaně, s nimiž začne v prvním týdnu zahájení nového školního roku.

Jen o pár metrů dál se s třaskavým tématem spalovny nebezpečného odpadu uchází o přízeň voličů současný starosta šestého pardubického obvodu Petr Králíček.

„Na volební kampaň není nikdy brzy. Kampaň jsme rozjeli nenásilně,“ říká lídr uskupení Pardubice pro lidi, který v létě nezahálí. Den poté, co dojde ke konečné kontrole kandidátek do komunálních voleb, svolal novináře na tiskovou konferenci. Tam plánuje jeho uskupení odhalit podle jeho slov neobvyklý mediální způsob, jak zaujmout voliče. Konkrétnější však být nechtěl.

Sociální demokraté nechtějí o prázdninách politikou zatěžovat

Hlavního favorita podzimních komunálních voleb, hnutí ANO,však nechává brzká aktivita jeho soupeřů zatím v klidu.

„Zaznamenala jsem, že se po Pardubicích objevily nějaké billboardy. Nezapamatovala jsem si je, splynula mi podobná barva na nich,“ řekla volební manažerka hnutí ANO v Pardubickém kraji Jiřina Klčová. Babišovo hnutí spustí volební kampaň se začátkem školního roku. „Billboardy se objeví zřejmě už na konci srpna, ostrá kampaň, která odstartuje volební mítinky, začne 3. nebo 4. září,“ dodala Klčová.

Prázdnin a ostrého slunce si zatím užívají sociální demokraté. Razí heslo o prázdninách politikou voliče nezatěžovat. „Od toho ostatně prázdniny jsou, aby si lidé odpočinuli a nebyli otravováni politikou. Za nás mluví činy, a ne billboardy. Půjdeme cestou kontaktní kampaně, kde lidem vysvětlíme, co se podařilo. Náš lídr Jakub Rychtecký má jasnou vizi do roku 2021 a tu budeme představovat,“ řekl předseda Okresního výkonného výboru ČSSD Leoš Malina. Politickou kampaň rozjedou sociální demokraté v září.

Také Koalice pro Pardubice, kterou tvoří KDU-ČSL, TOP 09 a hnutí Nestraníci, hlavní politickou kampaň spustí.

„Začínáme koncem srpna, ovšem masivní billboardová kampaň to jistě nebude,“ řekl za lidovce František Weisbauer.

Lidé půjdou volit své zástupce na radnice 5. - 6. října. V Pardubicích svede boj o vládu nad městem celkem 15 politických stran a uskupení, což je o dvě méně než před čtyřmi lety. Může za to ale jen spojování více menších stran do koalic, aby zvýšily své šance na úspěch.