U Národního muzea položili nové koleje. Zatím se neví, kudy povedou dál

  17:16
Mezi starou a novou budovou Národního muzea v Praze už je položená nová tramvajová trať. Je to první část kolejí, které povedou až do Bolzanovy ulice. Zatím však stále není jasné, jestli přes Václavské náměstí, nebo Vrchlického sady.

Dělníci už položili tramvajové koleje o délce asi 80 metrů ve Vinohradské ulici mezi objekty Národního muzea.

„V souvislosti s rekonstrukcí budov Národního muzea, Vinohradské ulice a přilehlého okolí, jsou v těchto dnech pokládány v předstihu koleje v místech, kde už jednou byly, a to až do roku 1982 (v provozu však byly jen do roku 1980),“ uvedla Pražská integrovaná doprava (PID) na svém facebookovém profilu.

S předstihem se budují proto, že jejich výstavba se spojila s opravou Národního muzea. Obě stavby by měly být hotové 28. října, tedy v den, kdy si připomínáme 100 let od založení Československa.

„Jednou ze součástí úprav povrchů je vybudování části budoucí tramvajové trati v prostoru, kde by její dodatečné zřizování v řádu několika let po celkové rekonstrukci prostoru jistě znamenalo zmaření aktuální městské investice,“ sdělil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). 

Mezitím budou koleje u muzea sloužit jako ukončení linek nebo jako stanice pro komerční jízdy.

Do dvou let by měla být nová trať napojena na tu stávající ve Vinohradské a Škrétově ulici. V budoucnu bude součástí plánovaného propojení Muzeum - Hlavní nádraží - Bolzanova, pro které se v současné době pořizuje změna územního plánu a řeší se připomínky, které k projektu měla Praha 1 a Institut plánování a rozvoje (IPR). 

Tři varianty vedení trasy tramvají, které by spojily Vinohradskou ulici s Hlavním nádražím. (19.4.2018)

Auta by z ulice neměla úplně zmizet. Podle studie IPR zůstane u kolejí jeden pruh pro auta ve směru z Wilsonovy ulice do Vinohradské kvůli zásobování přilehlých budov.

Z Vinohradské třídy má trať pokračovat do Bolzanovy ulice, ale zatím není představa o tom, která ze tří variant, jež navrhuje IPR, by měla platit.

Trasa by měla dál pokračovat kolem Státní opery do Vrchlického sadů, nebo by v polovině odbočila do Washingtonovy ulice přes Opletalovu. Třetí varianta vede na Václavské náměstí s odbočkou do Opletalovy ulice.

Autor: