Doubský most má jít co nejdříve k zemi, neprojdou přes něj už ani chodci

  14:30
Karlovarské části Tašovice a Doubí bude i nadále rozdělovat uzavřený Doubský most. Prosba z magistrátu, aby byl přístupný alespoň pro pěší, se na Ředitelství silnic a dálnic nesetkala s pochopením. Investor naopak chce nevyhovující mostní konstrukci co nejdříve poslat k zemi.

Opravovaný Doubský most přes řeku Ohři na silnici I/20 v karlovarské městské části Doubí. | foto: MAFRA

„Projektant na základě doplňkového diagnostického průzkumu okamžitě zakázal jakoukoliv činnost na mostě,“ napsal primátorovi Karlových Varů Petru Kulhánkovi Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Právě neprodlené zajištění průchodu chodců byl přitom jeden ze stěžejních požadavků magistrátu poté, co se ukázalo, že most je v havarijním stavu. „Projektant potvrdil své původní stanovisko, tedy jednoznačné doporučení o urychlené demolici mostu,“ vysvětlil Hnízdil.

Ve hře je ale stále provizorní lávka pro pěší. Kvůli ní bude Hnízdil jednat s Povodím Ohře. „Po vyřešení technického návrhu je ale nutné poukázat na dořešení otázek nových záborů pozemků, legislativní části a v neposlední řadě finanční náročnost tohoto řešení,“ konstatoval Lukáš Hnízdil.

Fotogalerie

Podle primátorova náměstka Čestmíra Bruštíka je v záloze ještě jedno řešení. Pokud by jednání s Povodím Ohře nevedla k pozitivnímu výsledku, mělo by Ředitelství silnic a dálnic po dobu výstavby nového mostu plně hradit pendlbus mezi Tašovicemi a Doubím. „Zvažuje se dokonce i přívoz,“ naznačil další, byť spíše hypotetickou možnost, jak překonat koryto Ohře, náměstek Jiří Klsák.

Jedním z požadavků města je rovněž kompletní rekonstrukce silnic na všech objízdných trasách. „Máme k dispozici monitoring stavu těchto komunikací před začátkem rekonstrukce Doubského mostu tak, abychom poté mohli vzniklé závady řešit,“ konstatoval Čestmír Bruštík.

V této otázce našli na ŘSD pozitivní odezvu. „Po ukončení provozu na objízdné trasy provedeme opětovné zhodnocení stavu komunikací. Poté samozřejmě dojde ze strany ŘSD k opravě závad způsobených zvýšenou dopravou,“ potvrdil za správce silnic a dálnic Lukáš Hnízdil.

Další dva mosty potřebují opravu, musí ale počkat

Oprava Doubského mostu, respektive výstavba nového, zkomplikuje městu jeho vlastní projekt na rekonstrukci Dvorského mostu. „Je jasné, že oba mosty nemohou být uzavřené současně. Jenomže pokud příští rok nezačneme, půjde o zdržení, které může v životnosti Dvorského mostu znamenat hodně,“ konstatoval primátor.

Ministr dopravy Dan Ťok podle něj přislíbil, že pokud budou nutné sanační práce na něm, jako například podpěry, aby most vydržel další rok, ministerstvo s těmito pracemi pomůže.

Karlovarská radnice řeší v těchto dnech další problém s mostem, tentokrát přes Chodovský potok v ulici Kapitána Jaroše. Po jeho rekonstrukci, která skončila vloni v říjnu, se začal prohýbat.

„Čekáme na mostní prohlídku. Varianty jsou dvě: buď jeho záruční oprava, nebo jeho stržení a stavba nového, opět v rámci reklamačního řízení. Tato varianta ovšem není kvůli Doubskému mostu v současné době možná,“ naznačil náměstek Bruštík s tím, že výstupy z kontrol bude mít město k dispozici do deseti dnů. Zdůraznil ale, že tato závada nemá vliv na nosnost mostu.