Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní podnik ukázal připravovanou tramvaj se skleněnou střechou

  14:00,  aktualizováno  15:08
Ve čtvrtek pražský dopravní podnik představil svoje priority na další dva roky a zároveň ukázal, jak pokračují práce na tramvaji T3 Coupé. Ta má mít prosklenou střechu i taneční paket.

Nová pražská vyhlídková tramvaj T3 Coupé, jejíž design navrhla Anna Marešová. | foto: Anna Marešová

Na začátek dopravní podnik shrnul, kam všude chce rozšiřovat tramvajové koleje. Konkrétně jde o pět míst.

Nejblíže realizaci je přes jeden kilometr dlouhé tramvajové spojení ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence. V plánu jsou ještě tratě z Divoké Šárky na Dědinu a trať z plánovaného metra D v Libuši do Sídliště Modřany.

Fotogalerie

Termín realizace staveb je naplánován nejčastěji mezi lety 2020 a 2021. Ve stejné době by měly vzniknout nové tramvajové smyčky, a to u Depa Hostivař a na Zahradním Městě.

Podnik plánuje i revitalizaci stanic metra a blízkého okolí. Generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar zařadil mezi priority opravu stanic metra Palmovka, Nádraží Holešovice, Roztyly. Do roku 2024, kdy by se v Praze mohlo konat mistrovství světa v hokeji, chce podnik zmodernizovat také stanici metra Českomoravská.

Na lince metra D z Pankráce do Písnice v příštím roce začne geologický průzkum. Na linku D je vydáno územní rozhodnutí, které ale napadli u soudu dva vlastníci pozemků. Pokud by jej soud zrušil, Praha a DPP by musely začít přípravu stavby od začátku. „Jsme před dohodou, že žaloby budou staženy a získáme majetková oprávnění,“ řekl Gillar.

Vyjádřil se i ke zprovoznění mobilního signálu v tunelu metra. V říjnu měl být signál zaveden od stanice Muzeum až do Roztyl. Nakonec bude pilotní úsek zahrnovat kratší úsek, od Muzea až na Vyšehrad. Zprovozněn by měl být v nejbližších dnech. 

Následovalo bude představení designové modré tramvaje s označením T3 Coupé. Její návrh pochází od designerského studia Anny Marešové a inspiruje se původní Tatrou od Františka Kardause.

Tramvaj měla být původně kabrioletem, tedy bez střechy, podobně jako mazačka. Nakonec se projekt upravil tak, aby měla prosklený strop a na bocích okna, která se budou dát otevřít.

Uvnitř se bude nacházet také taneční parket.

17.srpna 2018 v 15:57, příspěvek archivován: 13.září 2018 v 12:53

Autor: