Na začátek dopravní podnik shrnul, kam všude chce rozšiřovat tramvajové koleje. Konkrétně jde o pět míst.
Nejblíže realizaci je přes jeden kilometr dlouhé tramvajové spojení ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence. V plánu jsou ještě tratě z Divoké Šárky na Dědinu a trať z plánovaného metra D v Libuši do Sídliště Modřany.
Termín realizace staveb je naplánován nejčastěji mezi lety 2020 a 2021. Ve stejné době by měly vzniknout nové tramvajové smyčky, a to u Depa Hostivař a na Zahradním Městě.
Podnik plánuje i revitalizaci stanic metra a blízkého okolí. Generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar zařadil mezi priority opravu stanic metra Palmovka, Nádraží Holešovice, Roztyly. Do roku 2024, kdy by se v Praze mohlo konat mistrovství světa v hokeji, chce podnik zmodernizovat také stanici metra Českomoravská.
Na lince metra D z Pankráce do Písnice v příštím roce začne geologický průzkum. Na linku D je vydáno územní rozhodnutí, které ale napadli u soudu dva vlastníci pozemků. Pokud by jej soud zrušil, Praha a DPP by musely začít přípravu stavby od začátku. „Jsme před dohodou, že žaloby budou staženy a získáme majetková oprávnění,“ řekl Gillar.
Vyjádřil se i ke zprovoznění mobilního signálu v tunelu metra. V říjnu měl být signál zaveden od stanice Muzeum až do Roztyl. Nakonec bude pilotní úsek zahrnovat kratší úsek, od Muzea až na Vyšehrad. Zprovozněn by měl být v nejbližších dnech.
Následovalo bude představení designové modré tramvaje s označením T3 Coupé. Její návrh pochází od designerského studia Anny Marešové a inspiruje se původní Tatrou od Františka Kardause.
Tramvaj měla být původně kabrioletem, tedy bez střechy, podobně jako mazačka. Nakonec se projekt upravil tak, aby měla prosklený strop a na bocích okna, která se budou dát otevřít.
Uvnitř se bude nacházet také taneční parket.